هزینه ۳.۵ میلیارد تومانی با هدف پیشگیری از معلولیت در گلستان

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۳.۵ میلیارد تومان برای پیشگیری از معلولیت‌ها هزینه شده است، اما این میزان با توجه‌ به انتظارات رقم زیادی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان علیرضا طاهرزاده پیش از ظهر امروز _پنجشنبه نهم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان گلستان ۵۷ هزار ۱۹۰ نفر معلول داریم که از این تعداد به سه هزار و ۴۰۰ نفر از آنها در کنار مستمری، خدمت حق پرستاری هم اعمال می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ مرکز شبانه‌روزی در پنج زمینه به هزار نفر از معلولان استان خدمت‌رسانی می‌کنند و ۶۱ مرکز روزانه هم خدمات به معلولان استان می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از خرید تجهیزات توان‌بخشی با اعتباری بالغ بر حدود ۱۸ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: آمار معلولان استان نسبت به جمعیت در کشور ۰.۵ درصد بیشتر و میانگین جمعیت معلولان در کشور دو درصد است، درحالی‌که این میزان در استان گلستان ۲.۵ درصد است.

طاهرزاده موضوع ژنتیک را علت اصلی این معلولیت دانست و اضافه کرد: در بخش پیشگیری از معلولیت‌ها در سه زمینه پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیک قبل از زایمان، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۳.۵ میلیارد تومان برای پیشگیری از معلولیت‌ها هزینه شده است، اما باز هم این میزان با توجه به انتظارات رقم زیادی نیست.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با اشاره به توانمندسازی معلولان و اشتغال آن‌ها تصریح کرد: اشتغال و به‌کارگیری معلولان در قالب سه درصد استخدام دستگاه‌های دولتی از جمله اقداماتی است که اداره کل بهزیستی آن را پیگیری می‌کند.

حسینی از برگزاری اولین دوره استخدامی مختص معلولان در کشور خبر داد و گفت: در این طرح قرار است چهار هزار و ۲۲ نفر از معلولان کل دستگاه‌های کشور جذب شوند.

وی توانمندسازی و خویش‌فرمایی را از دیگر راه‌های اشتغال معلولان دانست و افزود: به علاقه‌مندان و متقاضیان کسب‌وکار مبلغ ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شود. سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اشتغال معلولان در استان پیش‌بینی شده که در این راستا در خدمت تمام معلولان و جامعه هدف بهزیستی هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایانی که از ظرفیت معلولان استفاده می‌کنند خبر داد و اظهار کرد: کارفرمایانی که از جامعه هدف ما استفاده کنند شامل حمایت تسهیلاتی می‌شوند و در کنار آن حق بیمه معلولان هم از سوی بهزیستی پرداخت خواهد شد.

حسینی تاکید کرد: در بحث ساخت و خرید مسکن به‌صورت جدی ورود کردیم و رتبه یک مسکن را در ادارات کل بهزیستی کشور داریم.

وی با اشاره به تکمیل ۵۸۱ واحد مسکونی برای معلولان ادامه داد: کل اعتبار مسکنی که امسال اداره کل بهزیستی استان روی آن کار می‌کند، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است، همچنین در کنار آن کمک بلا عوض و تخصیص ۳۵۰ میلیون تومان وام چهار درصد با بازپرداخت ۲۳ ساله است.

کد خبر 708270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.