لزوم ارائه خدمات مطلوب حمل‌ونقل همگانی در مناطق مرکزی شهر اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب حمل‌ونقل همگانی در مناطق مرکزی شهر گفت: اجرای طرح‌های مدیریت ترافیک، زمان‌بندی برخط تقاطع‌ها و استفاده از سامانه‌های هوشمند از جمله اقدامات حوزه ترافیک برای مرکز شهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین حق‌شناس در بازدید از پروژه‌های ترافیکی منطقه یک و ارزیابی مسائل و مشکلات اجرایی پروژه‌ها اظهار کرد: هشت میلیون و ۱۰۰ هزار متر از بافت شهری فرسوده و تاریخی در مرکز شهر به‌واسطه نبود توسعه متوازن شبکه معابر در طول زمان با توسعه شهر موجب بروز مشکلات و چالش‌هایی ترافیکی برای این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه وجود گلوگاه‌های ترافیکی در سطح معابر فرعی و درون‌محله‌ای از مهم‌ترین معضلات این منطقه است، افزود: در اجرای طرح محله‌محور به دنبال رفع و کاهش مشکلات این نقاط هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به مشکلات ساختاری شبکه معابر این کلان‌شهر گفت: مجموعه خیابان‌های شرقی و غربی اصفهان نسبت به معابر شمالی و جنوبی این شهر عملکرد ضعیف‌تری دارد، از این‌رو منطق مهندسی ترافیک توجه و برنامه‌ریزی برای بهره‌وری بهینه از ظرفیت این خیابان‌ها را در اولویت قرار می‌دهد.

حق‌شناس با بیان اینکه خیابان‌های شهید فروغی، مسجدسید، شیخ‌بهایی و مطهری از جمله شبکه‌های مؤثر در سفرهای شهری از شرق به غرب و غرب به شرق است، گفت: تسریع خط اتوبوس خیابان شیخ‌بهایی، احداث مسیر اتوبوس تندروی خیابان مسجدسید و ساماندهی ایستگاه اتوبوس این منطقه از اقدامات مهم در راستای تقویت ظرفیت حمل‌ونقل و حجم سفرهای شهری است.

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه تعریض بزرگراه شهید خرازی و احداث مسیر اتوبوس تندرو میدان جمهوری به آزادی از پروژه‌های ترافیکی است، ادامه داد: با احداث پل صاحب روضات و بازگشایی خیابان مذکور بخشی از سفرهای شرق به غرب از طریق این محور انجام و موجب کاهش حجم ترافیک معابر فرعی محله‌های این منطقه خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر ارائه خدمات مطلوب حمل‌ونقل همگانی در مناطق مرکزی شهر گفت: اجرای طرح‌های مدیریت ترافیک، زمان‌بندی برخط تقاطع‌ها و استفاده از سامانه‌های هوشمند از جمله اقدامات حوزه ترافیک برای مرکز شهر است که با اجرای طرح محدوده ترافیک می‌تواند نقش مؤثری در بهبود رفت و آمد در این منطقه داشته باشد.

کد خبر 708244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.