ضرورت تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی در تشکل‌های دینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بر لزوم تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی در تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام یوسف پورآرین صبح امروز _پنجشنبه نهم آذر_ در مراسم افتتاح دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیئت و تشکل‌های دینی استان قزوین که با حضور ۱۲۰ نفر از اعضای هیئت‌ها و تشکل‌های دینی برگزار شد، اظهار کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بیش از ۲۰۰ بار روی اهمیت جهاد تبیین تأکید کردند و آن را فریضه‌ای فوری و قطعی توصیف کردند.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های دینی باید منبر کنشگری در حوزه جهاد تبیین داشته باشند، افزود: بیشتر ائمه اطهار جز معدودی، جهاد نظامی نداشتند و عرصه اصلی جهاد آن‌ها جهاد تبیین بود، بنابراین فرد محب اهل بیت اگر بخواهد سیره ایشان را دنبال کند، باید به جهاد تبیین اهمیت دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با تأکید بر اینکه هیئت باید به محل پاسخ به سؤال‌های جوانان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: امروز جوانان ما پرسش‌های زیادی درباره سبک زندگی و اجتماعی دارند که راه مواجهه با این سؤال‌ها اندیشیدن و پاسخ دادن است.

پورآرین با تاکید بر لزوم تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی در تشکل‌های دینی و مذهبی تصریح کرد: در جریان نبرد غزه چند هزار زن و کودک در برابر انظار مردم جهان شهید می‌شوند و ما نمی‌توانیم این جنایت را خوب روایت کنیم در حالی که هیئات ما نسبت به این قضیه تکلیف دارند و صحنه را باید ترسیم و گره‌های ذهنی را باز کنند.

وی کادرسازی برای انقلاب و نظام جمهوری‌اسلامی ایران را از اهداف طرح ماه دانست و ادامه داد: در همین راستا سازمان تبلیغات در سه بخش گفتمان‌سازی، شبکه‌سازی و توانمندسازی وارد فعالیت شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه هر هیئتی مسئول بانوان، نوجوان و رسانه می‌خواهد، گفت: به‌همین خاطر راه‌اندازی شبکه بانوان، شبکه رسانه‌ای و شبکه نوجوانان در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفته است تا هیئت را به مجموعه‌ای تربیت‌محور بدل کند.

کد خبر 708236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.