آسیب‌های اجتماعی ناشی از سهل‌انگاری در توجه به کارهای فرهنگی است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاهش اغلب آسیب‌های اجتماعی نیاز به پول ندارد و ناشی از سهل‌انگاری در توجه به کارهای فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده عصر _چهارشنبه نهم آذر_ در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: رفع معضل آسیب‌های اجتماعی که آمار بالایی هم در استان دارد نیازمند کار میدانی و اجرایی هستیم.

وی افزود: کارهای پژوهشی، تحقیقاتی و فکری زیادی در حوزه آسیب‌های اجتماعی انجام شده‌است و دیگر نیازی به انجام مجدد فعالیت‌های پژوهشی که در کتابخانه دانشگاه‌ها مانده‌اند نداریم، لذا دستگاه‌ها از این پژوهش‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نگاه دولت به موضوع آسیب‌های اجتماعی گفت: در جلسه آسیب‌های اجتماعی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد بر موضوع سلامت اجتماعی، میزان کارآمدی قوانین در حوزه آسیب‌های اجتماعی و هماهنگی بین دستگاه‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در کشور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اهتمام جدی وجود دارد، تصریح کرد: بی‌توجهی به مسائل اجتماعی آفت‌ها و مشکلاتی ایجاد کرده‌است که نیازمند کار میدانی برای کاستن از این آسیب‌ها هستیم.

احمدزاده خاطرنشان کرد: کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه آسیب‌های اجتماعی که با زحمت و هزینه زیادی تهیه شدند نباید با تغییر دولت‌ها از بین بروند که بخواهیم کار را از اول شروع کنیم بلکه همان پژوهش‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و سایر دستگاه‌های متولی درگیر با آسیب‌های اجتماعی برای کار اجرایی قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه کار میدانی در حوزه آسیب‌های اجتماعی نباید رها شود، گفت: هر چقدر بودجه و اعتبار برای آسیب‌های اجتماعی مصوب کنیم، وقتی کار به صورت میدانی دنبال نشود بی‌فایده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مدیران به صورت میدانی و اجرایی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی را دنبال کنند.

وی اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد استان کوچکی است اما در زمینه آسیب‌های اجتماعی رتبه بالاتری نسبت به از استان‌های توسعه یافته اطراف دارد که جای تأسف است.

احمدزاده با اشاره به اینکه اطلس مسائل اجتماعی استان هر چه سریع‌تر تدوین و کار انجام شود، افزود: به کارهای قرارگاهی اعتقاد بیشتری دارم و از مدیران و متولیان در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی خروجی می‌خواهم.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی در برخی شهرستان‌های استان زیاد است اما برخی مناطق آنطور که روی زبان هستند درگیر نمی‌باشند و همین موضوع باعث شده از مناطقی که آسیب‌ها بیشتری دارند غافل شویم.

احمدزاده با بیان اینکه قرارگاه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در استان تشکیل شود، گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کار فرهنگی بیشتری انجام شود، چرا که برخی از آسیب‌های اجتماعی که با آن مواجه هستیم نتیجه غفلت از مسائل فرهنگی و دینی است.

وی با بیان اینکه همه در قبال آسیب‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌ها مسئول هستیم، افزود: از ظرفیت افراد و شخصیت‌های تأثیرگذار برای حضور در مناطقی که آسیب‌های اجتماعی بالایی دارد استفاده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پاره‌ای مواقع مشکل آسیب‌های اجتماعی پول نیست بلکه همت و پشتکار است که از همه مدیران می‌خواهم برای رفع این معضلات پای کار بوده و در جلسات آینده خروجی کارهایی که انجام دادند را ارائه کنند.

کد خبر 708186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.