ضریب نفوذ بیمه در کرمانشاه پایین‌تر از میانگین کشور است

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان کرمانشاه ضریب نفوذ بیمه استان را ۱.۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: ضریب نفوذ بیمه نشان‌دهنده توسعه‌یافتگی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سعید حاصلی امروز _چهارشنبه هشتم آذرماه_ در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک هفته بیمه از هفتم تا سیزدهم آذرماه، اظهار کرد: از ۳۸ شرکت بیمه‌ای فعال در کشور، ۲۱ شرکت (یک شرکت بیمه دولتی و ۲۰ شرکت غیر دولتی) در استان کرمانشاه فعال است.

وی بزرگ‌ترین چالش بیمه را در بحث فرهنگ‌سازی آن توصیف کرد و ادامه داد: استفاده از بیمه و فرهنگ بیمه‌ای در کشور علی‌الخصوص در استان کرمانشاه پایین است.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان کرمانشاه ضریب نفوذ بیمه استان را ۱.۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: میانگین ضریب نفوذ بیمه در کشور ۱.۸۲ درصد است.

وی ضریب نفوذ بیمه را نشان‌دهنده توسعه‌یافتگی جامعه دانست و گفت: یکی از اهداف تشکیل شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای افزایش ضریب نفوذ بیمه در استان‌ها است.

حاصلی از حق بیمه سرانه به عنوان دیگر شاخص مهم شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ای یاد کرد و افزود: به هر میزانی که حق بیمه سرانه بالا باشد نشان دهنده آن است که پول بیشتری برای بیمه هزینه شده است.

وی تصریح کرد: تورم مهمترین ضربه را به صنعت بیمه وارد کرده است که سبب شده سرمایه‌گذاری فرد را برای بیمه زندگی پایین آورد.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌های استان کرمانشاه حق بیمه تولیدی در کشور را ۱۷۶ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: حق بیمه تولیدی استان کرمانشاه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه پرداخت بیمه غیراجباری، افزود: بیشترین خسارت بیمه در بحث درمان و شخص ثالث است.

کد خبر 708181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.