معتمدان و بزرگان نقش بسیار مهمی در ایجاد سازش و تفاهم در جامعه دارند

استاندار کرمانشاه گفت: همراهی و همدلی خیران، معتمدان و شوراهای حل اختلاف در کاهش اختلاف و ایجاد تفاهم و سازش در سطح جامعه، بسیار راهگشا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه محمدطیب صحرایی روز _چهارشنبه هشتم آذرماه_ در آئین تکریم و معارفه معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه که با حضور معاون قوه قضائیه کشور در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، عنوان کرد: استان کرمانشاه از ظرفیت‌ها و میراث مادی و معنوی بسیار خوبی برخوردار است و با توجه به این داشته‌ها، از یک بستر بسیار مناسب برای ایجاد یک زندگی مادی و معنوی برخوردار است.

وی افزود: آمارهای مرتبط با حوزه اجتماعی حکایت از آن دارد که استان کرمانشاه نیازمند تلاش و هم افزایی روز افزون مجموعه‌های توانمند اجتماعی، فرهنگی و استفاده از ظرفیت خیرین، معتمدین، پیشکسوتان و مجموعه اداری استان برای ایجاد یک شرایط بهتر اجتماعی است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: پیشکسوت بودن، ریش سفیدی و بزرگ بودن در جامعه کرمانشاهی از گذشته‌ها دارای جایگاه بسیار ارزشمندی بوده و با توجه به این ظرفیت‌ها برای اداره مطلوب جامعه تلاش شده است.

وی تاکید کرد: با توجه تراکم پدیده‌های جدید اجتماعی و تغییرات اقتصادی و فرهنگی، جامعه امروز ما برای دستیابی به یک شرایط مطلوب نیازمند بکارگیری توانمندی‌های جدید و استفاده بهینه از امکانات موجود به بهترین شکل است.

صحرایی به فراهم بودن امکان بهره‌مندی از این توانمندی‌ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: اقوام و گروه‌های مختلف اجتماعی که در جای جای این استان زندگی می‌کنند، یک پایگاه و لنگرگاهی برای استقرار ثبات، آرامش و همدلی و هم افزایی در حوزه‌های مختلف هستند و همه باید قدردان این عزیزان باشیم.

وی تاکید کرد: با ساماندهی بهینه و استفاده خوب از این داشته‌ها و ظرفیت‌های می‌توانیم بسترهای لازم برای یک زندگی بهتر، سالم‌تر، ایمن تر و مطلوب‌تر را فراهم کنیم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: باید تلاش کنیم پیش از به وجود آمدن هرگونه اختلال و اختلاف در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی، برای فراهم کردن یک شرایط سالم و ایجاد ساز و کارهای تفاهم آفرین در جامعه اقدام کنیم.‌

وی یادآور شد: به هر میزان که در راستای کاهش بسترهای اختلاف، شفافیت و ایجاد سازوکارهای روان سازی تلاش کنیم از حجم کاری خیرین، معتمدین و شوراهای حل اختلاف کاسته خواهد شد.

صحرایی خاطرنشان کرد: به هر میزان که ما به مجموعه گران‌سنگ فرهنگی و تربیتی ایرانی و اسلامی اتکا کنیم، جامعه سالم‌تر، ایمن‌تر و موفق تری خواهیم داشت.

گفتنی است در این نشست که جمعی از اعضای هیأت حل اختلاف و مسئولان استانی هم حضور داشتند، با تقدیر از زحمات منوچهر فتاحی، یزدان فلاحی به عنوان معاون جدید توسعه حل اختلاف دادگستری استان معرفی شد.

کد خبر 708166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.