اصلاح الگوی کشت برای مدیریت منابع آبی صحنه ضروری است

فرماندار شهرستان صحنه با اشاره به اینکه موضوع تنش آبی در شهرستان احساس می‌شود، گفت: اصلاح الگوی کشت برای مدیریت منابع آبی صحنه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، غلامرضا شهبازی ظهر چهارشنبه _ هشتم آذرماه در چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان صحنه بر لزوم داشتن رویکرد پیشگیرانه در زمینه حفاظت از منابع آبی تاکید و اظهار کرد: حفاظت از منابع آب بایستی به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی به تنش‌های آبی در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: مدیریت منابع آبی می‌تواند از بروز برخی از تنش‌ها و همچنین بعضی از مشکلات پیشگیری کند که از اداره منابع آب و دیگر ادارات عضو این شورا انتظار هست برنامه‌های خود را در این زمینه تدوین و اطلاع رسانی کنند.

فرماندار شهرستان صحنه با اشاره به اینکه بخش زیادی از منابع آبی صرف بخش کشاورزی می‌شود، مکانیزاسیون کشاورزی، تعریف الگوی کشت و نظارت در این بخش را ضروری دانست.

بر اساس این گزارش در ابتدای این نشست، رئیس اداره منابع آب صحنه و دبیر جلسه نیز در این جلسه توضیحاتی را در خصوص وضعیت بارندگی‌های اخیر ارائه دادند.

به گزارش ایمنا، این نشست در پایان مصوباتی از جمله جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز کشاورزی با استفاده از نصب کنتورهای هوشمند، انسداد چاه‌های غیرمجاز، اطلاع رسانی به کشاورزان منطقه مبنی بر ممنوع بودن کشت‌های پرآب بر از جمله پیاز و سیب زمینی و جلوگیری از ورود کشاورزان مهاجر و غیربومی که قصد اجاره اراضی کشاورزی برای کاشت محصولات پرآب بر به دنبال داشت.

کد خبر 708135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.