پاک‌سازی چهره شهر سنندج از وجود معتادان متجاهر

شهردار سنندج گفت: احداث کمپ ماده ۱۶ به عنوان قانونی که بیش از ۱۲ سال بر زمین مانده بود با کمک بخش‌های مختلف زمینه را برای پاک‌سازی چهره شهر سنندج از وجود معتادان متجاهر فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ در نشست با هیئت مدیره و اعضای انجمن قلم هورامان اظهار کرد: تلاش در حوزه حفظ و احیای ارزش‌های فرهنگی اقدام ارزشمندی است که امروز انجمن قلم هورامان در این راستا به صورت ویژه گام برمی‌دارد.

وی از شهر سنندج به عنوان بوستان و زادگاه بزرگان هنر و فرهنگ نام برد و افزود: سنندج به واسطه همین سرمایه‌های بزرگ و اساتید مطرح هنری و فرهنگی توانسته در پازل فرهنگ و ادب کشور و حتی جهان تأثیرگذار و نام شهر خلاق موسیقی جهان را با افتخار نصیب خود کند.

شهردار سنندج اضافه کرد: سنندج، شهر بزرگ مردانی است که در حوزه هنر و موسیقی و علم و ادب در سطح کشور و جهان حرف برای گفتن دارند از این رو توجه به پیوست‌های فرهنگی در انجام و اجرای هر برنامه‌ای ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

رشیدی با تاکید بر اینکه مردم کردستان خدمت زیادی به حفظ و مانایی آداب و رسوم این دیار کرده‌اند، گفت: سعی کرده‌ایم در اجرای تمام اقدامات عمرانی پیوست‌های فرهنگی را مدنظر قرار دهیم.

وی از ارائه مدل‌های راهبردی در اجرای برنامه‌های فرهنگی با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه شهر سنندج در مدیریت شهری خبر داد و اضافه کرد: برخلاف آنچه در جامعه تصور می‌شود وظایف و خدمات شهرداری را تنها در فعالیت‌های عمرانی، آسفالت، اجرای تقاطع‌ها و غیره نمی‌بینیم و معتقدیم شهرداری تنها یک سازمان و اداره خدمت‌رسان نبوده و برای خود یک رسالت و مسئ‌ولیت اجتماعی در نظر گرفته‌ایم.

پاک‌سازی چهره شهر سنندج از وجود معتادان متجاهر

تاکید بر داشتن پیوست فرهنگی در اجرای پروژه‌های عمرانی

شهردار سنندج تصریح کرد: معتقدیم داشتن پیوست فرهنگی در اجرای پروژه‌های مختلف امری ضروری بوده و به ما در رسیدن به اهداف توسعه‌ای و خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان کمک خواهد کرد.

رشیدی با بیان اینکه در همین راستا توجه به مسائل فرهنگی در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری قابل مقایسه با گذشته نیست، گفت: نگاه اعضای شورای شهر به حوزه فرهنگ ویژه بوده و همین مسئله بستر را برای برگزاری رویدادها و رقم زدن اتفاقات فرهنگی مختلف فراهم کرده است.

وی رونق اقتصادی را نیاز اساسی در هر جامعه دانست و افزود: دیدگاه اقتصادی در اجرای پروژه‌ها از دیگر نکات مهمی است که در این دوره از فعالیت شهرداری و شورا مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار سنندج ادامه داد: توسعه فضای سبز با احداث بوستان‌ها و پارک‌های بزرگ مقیاس در نقاط مختلف شهر از اقدامات بسیار ارزشمندی بود که در کنار تقویت روحیه شادی و نشاط بستر رونق اقتصادی را فراهم کرده است.

رشیدی اضافه کرد: در اجرای تمام پروژه‌ها سعی کرده‌ایم ضمن بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای بومی از مصالح و امکاناتی که در خود استان وجود دارد استفاده کنیم چون معتقدیم این مهم نقش بسزایی در کمک به ارزش افزوده و اشتغالزایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای مشارکت شهروندی راهبرد اصلی شهرداری سنندج در راستای تحقق اهداف در افق فرهنگی، عمرانی و توسعه‌ای شهر است.

شهردار سنندج به اجرای پروژه کمپ ماده ۱۶ و تأثیر آن در جمع‌آوری معتادان متجاهر و بسترسازی برای درمان و توانمندسازی آنها نیز گریزی زد و گفت: احداث کمپ ماده ۱۶ به عنوان قانونی که بیش از ۱۲ سال بر زمین مانده بود با کمک بخش‌های مختلف زمینه را برای پاک شدن چهره شهر سنندج از وجود معتادان متجاهر فراهم کرده است.

پاک‌سازی چهره شهر سنندج از وجود معتادان متجاهر

ظرفیت نگهداری بیش از ۳۵۰ معتاد متجاهر در کمپ سنندج

رشیدی افزود: این کمپ در حال حاضر با ظرفیت نگهداری بیش از ۳۵۰ معتاد متجاهر و با تمام امکانات درمانی و توانمندسازی فعال است و برنامه‌ریزی برای اجرای فاز دوم آن نیز با همراهی و همکاری مسئولان و فعالان اجتماعی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی تاکید کرد: در شهرداری سنندج دست تمام فعالان، هنری، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را که در مسیر خدمت به فرهنگ، هنر، ورزش و توسعه شهر و رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کنند می‌فشاریم و برای همکاری با آنها اعلام آمادگی می‌کنیم.

شهردار سنندج با استقبال از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با انجمن قلم هورامان و سایر انجمن‌های هنری و ادبی گفت: شهر سنندج پازل رنگارنگ و زیبایی از مردمانی با گویش‌ها زبان و فرهنگ‌های مختلف از سورانی، هورامی و لیلاخی و غیره است و قطعاً در کنار هم بودن این ظرفیت‌ها می‌تواند در معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌ها و الگوهای فرهنگی و هنری شهر خلاق موسیقی جهان تاثیرگذار باشد.

رشیدی به برنامه‌ریزی شهرداری در حوزه توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمد پایدار هم گریزی زد و تصریح کرد: بیش از پنج تا شش هزار میلیارد پروژه سرمایه‌گذاری از جمله پروژه ۱۴۰ هکتاری سد وحدت «جزیره سد وحدت»، دهکده سلامت و غیره تعریف شده که در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی به مشارکت در اجرای این پروژه‌ها، گفت: این انتظار را از هورامی‌های داخل و خارج از استان هم داریم که در این پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشارکت داشته باشند.

کد خبر 708128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.