رشد ۱۲ درصدی صادرات کرمانشاه در ۸ ماه سال جاری

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از افزایش ۱۲ درصدی ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان در هشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده امروز _ چهارشنبه هشتم آذر_ با بیان اینکه در هشت ماه امسال یک میلیارد و ۹۷۵ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۱۸۶ دلار کالا به وزن چهار میلیون و ۸۷۸ هزار و ۲۴ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است، گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۲ درصد و از حیث وزن رشدی ۱۰ درصدی داشته است.

وی افزود: بیشتر کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف بوده است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه با اشاره به آمار هشت ماهه واردات گمرکات استان، خاطرنشان کرد طی این مدت در مجموع ۷۱ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۲۶۰ دلار کالا به وزن ۱۰ هزار و ۵۴۴ تن از طریق گمرکات کرمانشاه، شوشمی، شیخ صله و پرویزخان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش هفت درصد و از حیث وزن شش درصد کاهش داشته است.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: بیشتر کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات، دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، الیاف فیبر نوری و قطعات کوره القایی است.

کد خبر 708083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.