حضور خودروهای شوتی برای جامعه نگران‌کننده است

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی حضور خودروهای شوتی را برای جامعه‌، همچنین دیگر رانندگان، نگران‌کننده دانست و گفت: تحمیل تصادف به رانندگان و تلفات ناشی از آن یکی از پیامدهای حضور رانندگان غیرقانونی (شوتی) در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار احمدرضا رادان امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ در حاشیه جلسه جمع‌بندی نهایی نتایج نظارت ستادی در حوزه کاهش تصادفات، در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با تاکید بر بندهای قید شده در برنامه هفتم توسعه شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات با همکاری دستگاه‌های مختلف خواهیم بود.

وی با تاکید بر نقش دستگاه‌های مرتبط از جمله اورژانس، هلال‌احمر، پلیس و وزارت راه در خصوص کاهش تصادفات افزود: برنامه‌هایی در این راستا تدوین و به نهاد ریاست‌جمهوری اعلام شده است که ابلاغ آن می‌تواند در این امر کمک‌کننده باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور سهم پلیس را از اجرای این طرح، ۱۲ درصد در کاهش تصادفات دانست و گفت: الزامات مورد نظر تحقق پیدا نکرده است، اما برنامه‌هایی در راستای کم کردن شتاب تصادفات داریم، اکنون به شتاب سه درصد در تصادفات رسیده‌ایم و با برنامه‌های مورد نظر این عدد کاهش خواهد یافت.

وی با ابراز امیدواری نسبت به برنامه پنج‌ساله و جبران کاستی‌های سال‌جاری این برنامه در سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: با اجرای این برنامه، امیدواریم بخش زیادی از ناگواری‌ها در ذهن مردم کاهش پیدا کند.

رادان با اشاره به مقابله با جرایم خشن خاطرنشان کرد: با سه ویژگی سخت، تند و چابک، با افراد مخل امنیت و اراذل و اوباش مانند گذشته برخورد می‌کنیم، آزموده را آزمودن خطاست و اگر اراذل و اوباش قصدی دارند، می‌توانند امتحان کنند و به سرنوشتی با حکم قانون دچار شوند.

فرمانده انتظامی کل کشور درباره جرایم کوچک از جمله سرقت گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با ریاست قوه قضائیه، برنامه تحت نظر گرفتن الکترونیکی مجرمانی که تعدد در این جرایم را دارند، به تصویب رسیده است.

وی هدف این برنامه را تطبیق دادن صحنه جرم با اطلاعات و داده‌ها دانست و اضافه کرد: امیدواریم نتایج خوبی را در زمینه کنترل سرقت‌ها با اجرای این برنامه به دست بیاوریم.

رادان با اشاره به اجرای مانور زمستان به صورت پرتوان با همکاری دستگاه‌های مختلف خبر داد و افزود: دستگاه‌های مرتبط با هماهنگی برای کاهش نگرانی مردم در پایگاه‌های زمستانه استقرار داده می‌شوند.

وی حضور خودروهای شوتی را برای جامعه، همچنین دیگر رانندگان را نگران‌کننده دانست و گفت: تحمیل تصادف به رانندگان و تلفات ناشی از آن یکی از پیامدهای حضور رانندگان غیرقانونی (شوتی) در جامعه است که در سال‌جاری آمار ۴۰۰ نفر فوتی از این موضوع را داشته‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم به آمار ۵۰۰ فوت در پیامد حضور این رانندگان غیرقانونی در سال جاری برسیم.

فرمانده انتظامی کل کشور تخلفات راهنمایی و رانندگی و همچنین از بین بردن آرامش رانندگان را از دیگر جرایم رانندگان شوتی دانست و تصریح کرد: عدد قابل توجهی از جرم قاچاق نیز از دیگر پیامدهای حضور این رانندگان است که برنامه داریم با پیشنهادها و درخواست‌های داده شده و پیگیری و تصویب آن‌ها، در مدت معین با این رانندگان برخورد و خودروی آن‌ها را توقیف کنیم.

رادان نتیجه این امر را کاهش نگرانی عمده مردم و رفع شدن مشکلات در سیستم اقتصادی متأثر از این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: اکنون با اختیارات موجود، بر توقف خودروهای شوتی اهتمام  می‌ورزیم.

کد خبر 708082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.