متروی پرند فردا با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

سخنگوی دولت گفت: متروی پرند فردا با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری‌جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره موضوعات مطرح شده در جلسه امروز اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی گزارشی از پیشرفت طرح‌های حوزه مسکن و ترانزیت یا همان حمل‌ونقل کالاها را که با افزایش ۲۸ درصدی در ۹ ماه سال جاری نسبت به سال گذشته مواجه شده است، ارائه کرد.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی گزارش خوبی از اقدامات مختلف به‌ویژه تکمیل متروی تهران به پرند ارائه کرد که با تأمین منابع از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته و آماده افتتاح توسط رئیس جمهور در روز پنجشنبه، نهم آذر است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در کنار افتتاح خط متروی پرند، واگذاری ۴ هزار و ۳۸۱ واحد مسکن را در ادامه اجرای پروژه طرح مسکن ملی داریم، ادامه داد: علاوه بر اقدامات زیربنایی که در قالب طرح‌هایی در دولت سیزدهم افتتاح می‌شود، سعی شده است خدمات روبنایی مثل سرانه‌های فرهنگی، خدماتی، رفاهی و ورزشی در آن دیده شود.

بهادری جهرمی یادآورشد: در کنار بهره برداری از متروی پرند، فردا هم‌زمان با افتتاح این تعداد واحد مسکونی، خدمات روبنایی مثل مرکز درمانی، پارک و مسجد افتتاح می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به دیگر موضوعات جلسه امروز هیئت دولت بیان کرد: از آنجا که در ایام سالگرد شهیدان شهریاری و فخری‌زاده هستیم، رئیس سازمان انرژی اتمی گزارشی از پیشرفت برنامه‌های صنعت هسته‌ای و طرح‌هایی که برای فعال شدن راکتورهای تولید برق هسته‌ای در کشور آغاز شده که پیشرفت قابل قبولی هم داشته است، ارائه کرد.

سخنگوی دولت ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان فخری‌زاده و شهریاری ابراز امیدواری کرد، استفاده از برق هسته‌ای که انرژی پاک است، هرچه سریع‌تر در کشور توسعه پیدا کند.

بهادری‌جهرمی در ادامه درباره مصوبات جلسه هیئت وزیران اظهار داشت: در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت نیز، رئیس کمیته امداد خمینی (ره) گزارشی از اقدامات این کمیته در حوزه توسعه اشتغال و کارآفرینی که با همکاری و حمایت‌های دولت انجام شد، ارائه کرد.

اصلاح آئین‌نامه اجرایی انتخابات مجلس

وی افزود: امروز آئین‌نامه اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی که ایراداتی از سوی هیئت تطبیق گرفته شده بود، مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت، بنابراین با همکاری خوبی که دولت و مجلس داشتند این آئین‌نامه نهایی شد و در حال اجرا است.

سخنگوی دولت گفت: همچنین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گزارشی از حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های نوآوری در حوزه‌های مختلف ارائه کرد.

بهادری‌جهرمی اظهار داشت: در ماه‌های اخیر در مجموع ۲۶ قرارداد به مبلغ ۸۶۰ میلیارد تومان، بین زیرمجموعه‌های وزارت صنعت با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولیدهای بار اول یا نوآوری‌های جدید در این حوزه منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زیرمجموعه وزارت کار نیز ۲۲ قرارداد به مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه دانش‌بنیان‌ها منعقد شده است که نشان‌دهنده پیشرفت حوزه‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است، البته این آمار علاوه بر حوزه‌هایی است که در حوزه‌های برقی‌سازی خودروها شاهد آن هستیم.

سخنگوی دولت یادآور شد: روز گذشته دومین خط تولید اتوبوس برقی با حضور وزیر صنعت افتتاح شد.

کد خبر 708028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.