یک گام تا آزادسازی محوطه باغ‌موزه ستارخان در تبریز

شهردار منطقه چهار تبریز از تخریب و آزادسازی پنجمین ملک در اطراف خانه تاریخی ستارخان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری تبریز، هادی مقدم‌زاده صبح امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ اظهار کرد: در راستای سیاست مدیریت شهری تبریز مبنی بر حفظ و هویت‌افزایی خانه‌های تاریخی، پروژه فرهنگی گردشگری باغ‌موزه ستارخان یکی از پروژه‌های ارزشمندی است که در توسعه گردشگری نقش بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: در فاز نخست پروژه فرهنگی گردشگری باغ موزه ستارخان ۸ ملک وجود داشت که پس از آزادسازی پنجمین ملک، تملک و آزادسازی سه ملک باقیمانده در مراحل پایانی قرار گرفته است.

شهردار منطقه چهار تبریز با بیان اینکه سند دو ملک از املاک فوق به نام شهرداری انتقال یافته است و مراحل تخلیه تخریب و آزادسازی آن انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مصالحه برای آخرین ملک باقی‌مانده نیز صورت گرفته است و مراحل بعدی را با جدیت پیش می‌بریم.

مقدم‌زاده با اشاره به اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی تملک فاز اول پروژه باغ‌موزه ستارخان گفت: با توجه به اهمیت بالای این پروژه، تلاش می‌کنیم به‌زودی و پس از آزادسازی محوطه پروژه، عملیات عمرانی فاز اول این مجموعه فرهنگی، تاریخی و گردشگری را آغاز کنیم.

وی گفت: در طرح فاخر باغ‌موزه خانه تاریخی ستارخان که با همکاری دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی و معاونت شهرسازی شهرداری تبریز تدوین شده است، محوطه‌سازی و طراحی باغ ایرانی انجام می‌شود.

کد خبر 708026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.