موافقت دولت با تامین اعتبار انتقال آب‌های سرانی خراسان شمالی

نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی از موافقت رئیس‌جمهور با تامین اعتبار انتقال آب‌های سرانی خراسان شمالی از صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، علی جدی امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در کمیسیون صنایع طرح حمایت از صنایع دانش بنیان را مصوب کردیم که موفق نیز بود.

وی با اشاره به تصویب ماده ۲۳ آبرسانی سرانی، افزود: بزرگ‌ترین تخصیص برداشت از آب‌های زیرزمینی کشور با ۴۰ میلیون متر مکعب در این پروژه مجوز گرفته است.

نماینده شیروان در مجلس تصریح کرد: تاکنون پنج هزار میلیارد تومان طی چهار سال مصوب شده است، اما برآوردها نشان می‌دهد هزینه تا هشت هزار میلیارد تومان نیز نیاز است.

جدی با اشاره به موافقت رهبر انقلاب با برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه برای آب‌های مرزی، تاکید کرد: رئیس جمهور برای جذب اعتبار این پروژه از صندوق توسعه ملی موافقت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ورزش عاملی مهم برای سلامتی و پیشگیری از هزینه‌های درمان است، ادامه داد: هیچ یارانه‌ای برای این حوزه نداریم و سازمان برنامه بودجه نیز در این حوزه مخالفت می‌کند.

نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرودگاه بجنورد نتوانست نیاز استان را رفع کند، تصریح کرد: نبود پرواز تنها مشکل نیست و باید به فکر فرودگاه دیگری بود.

جدی کمبود گاز در فصل سرد سال را برای خراسان شمالی یک مشکل دانست و اضافه کرد: تعطیلی کارخانجات توسط مدیر استانی، مدیریت محسوب نمی‌شود؛ بنابراین باید سوخت جایگزین آن را تأمین کنیم.

کد خبر 708009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.