۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
برای حاج‌صفی سن یک عدد است

عملکرد خوب احسان حاج‌صفی در لیگ یونان و انتخاب او به‌عنوان بهترین مدافع چپ این لیگ اروپایی، نشان می‌دهد سن برای این بازیکن کاشانی فوتبال ایران تنها یک عدد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احسان حاج‌صفی بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در چند دهه گذشته است. او که ۳۳ ساله و اهل کاشان اصفهان است، تبدیل به مهره‌ای ثابت در ترکیب سرمربیان مختلف تیم ملی هم شده است.

او در ایران کارش را با سپاهان آغاز کرد، و عضو تیم طلایی‌پوشان بود، البته در این بین، یک فصل به صورت قرضی راهی تراکتور تبریز شد. ماجرای لژیونر شدن احسان از فصل ۱۳۹۵-۱۳۹۴ آغاز شد، جایی که تصمیم گرفت چمدان‌هایش را ببندد و به کشور یونان برود تا برای پانیونیوس بازی کند.

حاج‌صفی مدت کوتاهی را در این تیم گذراند و پیشنهاد بهتری از یک تیم به مراتب بزرگ‌تر، یعنی المپیاکوس دریافت کرد و به استخدام آن‌ها درآمد. پس انجام چند بازی، ستاره ایرانی سال ۱۳۹۷ به لیگ‌برتر بازگشت و این بار پیراهن تراکتور را پوشید.

احسان بعد از مدتی با پرشورها خداحافظی کرد و دوباره پا به نصف جهان گذاشت تا پیراهن باشگاه محبوبش را بپوشد.

حاج‌صفی حالا از سال ۱۴۰۰ تاکنون عضو آاک آتن یونان است و لحظات خوبی را با آن‌ها سپری می‌کند. او موفق شد با تیمش عنوان قهرمانی لیگ یونان را کسب کند و به واسطه نمایش‌های درخشانش در سمت چپ خط دفاعی، در لیست منتخب بهترین‌های لیگ این کشور هم قرار گرفت و جایزه بهترین مدافع چپ را دریافت کرد.

برای حاج صفی سن یک عدد است

این در حالی است که او فصل گذشته در سوپرلیگ یونان ۲۹ بار برای تیمش به میدان رفت و دو پاس گل نیز به نام خود ثبت کرد. احسان که از ۱۰ بازی پلی‌آف قهرمانی، یک مسابقه را با صلاح‌دید ماتیاس آلمیدا (سرمربی آاک آتن) استراحت کرده بود، در تمام دقایق سایر مسابقات در ترکیب تیمش به میدان رفته بود.

زمانی که نام احسان حاج‌صفی به عنوان بهترین مدافع چپ لیگ یونان صدا زده شد، او روی سن آمد و گفت: «خیلی خوشحالم که اینجا هستم. بابت آرایی که به من دادید، متشکرم. از سرمربی‌ام (ماتیاس آلمیدا) نیز تشکر می‌کنم.»

احسان در رده ملی هم یک رهبر و کاپیتان به تمام معناست. فرقی ندارد مارک ویلموتس روی نیمکت یوزها نشسته باشد یا کارلوس کی‌روش یا حتی امیر قلعه‌نویی؛ او تحت هر شرایطی مهره‌ای قابل اتکا و جدانشدنی از پازل تاکتیکی هر سرمربی‌ای خواهد بود. ستاره اصفهانی، سابقه حضور در سه دوره جام جهانی فوتبال و سه دوره جام ملت‌های آسیا را داشته و با انجام ۱۳۵ بازی ملی از این نظر در رده سوم بازیکنان تاریخ فوتبال ایران قرار دارد.

احسان حاج‌صفی با کسب این افتخار بزرگ، یک بار دیگر به همه ثابت کرد که سن فقط یک عدد است و با تلاش و پشتکار می‌توان حتی در ۳۳ سالگی هم در سطح اول فوتبال اروپا درخشید و عنوان و افتخار کسر کرد. بدون حضور بازیکنان ایرانی همچون احسان حاج‌صفی‌، مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری‌فرد در سطح اول فوتبال اروپا و افتخارآفرینی آن‌ها، موجب بالا رفتن پرچم کشورمان در سطح جهانی و بین‌المللی می‌شود.

کد خبر 708006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.