وجود مزار شهید گمنام در پارک فرصت بزرگ معنوی برای مردم است

امام جمعه شمال شهر اصفهان با اشاره به یادمان شهید گمنام شمال شهر در بوستان ملت گفت: حضور نورانی این شهید در پارک و محل تفریح مردم، یک فرصت بزرگ معنوی است تا عرصه‌ها پیوند بخورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام روح‌الله فیاض امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ در آئین افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به یادمان شهید گمنام شمال شهر اصفهان در بوستان ملت اظهار کرد: برخی افراد معتقدند قرار دادن مزار شهدا در اماکن تفریحی کار درستی نیست، اما معتقدم فرهنگ شهادت با سایر جنبه‌های زندگی مردم تضادی ندارد و بسیار خوب است که در فضایی مانند پارک که محل تفرج مردم است، مزار مطهر یک شهید، یادآور فرهنگ شهادت باشد.

وی با بیان اینکه تمام این‌ها عرصه‌های مختلف حیات بشر و به‌هم‌پیوسته است، افزود: تمام عرصه‌ها ارتباط با یکدیگر ارتباط دارد، هرچند پارک محل تفریح است، اما این مکان باید یک عنصر پاک معنوی برای ارتباط با پروردگار نیز داشته باشد.

امام جمعه شمال شهر اصفهان با بیان اینکه این بلایی است که پس از مدرنیته بر سر بشر آمد، ادامه داد: الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی به‌گونه‌ای است که عرصه‌های مختلف در حالی که تفکیک شده، اما به‌هم پیوسته است.

حجت‌الاسلام فیاض با بیان اینکه حضور نورانی این شهید در پارک و محل تفریح مردم، یک فرصت بزرگ معنوی است تا عرصه‌ها پیوند بخورد، تصریح کرد: در زمان دفن شهید، دقت نظر مسئولان بر این بود که شاکله فضا بر هم نخورد، حتی اصله‌ای درخت تخریب نشود؛ اکنون که شهید در این مکان تدفین شده است، باید کار فرهنگی متناسب نیز انجام شود.

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید: «ما هیچ پیامبری جز به زبان قومش نفرستادیم» (تا پیام او را قبول کنند)، خاطرنشان کرد: زبان هر قوم زبان بیان آن‌ها است؛ زبان گفت‌وگوی انسان جدید متفاوت است، اگر قرار است شهید در این مکان حقیقتی که به‌خاطر آن به لقای پروردگار رسیده است را تبیین کند، زبان متناسب با خود را دارد.

امام جمعه شمال شهر اصفهان با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم منطقه ۱۲ از شهید گمنام گفت: امیدواریم آنچه وظیفه ما است در ابلاغ این پیام که شهدا زنده‌اند، همچنین رسالت خود را در مقابل این حقیقت نورانی انجام دهیم.

کد خبر 707973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.