۱۶ میلیون درخت در خراسان شمالی کشت می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی سهم این استان در طرح کاشت یک میلیارد درخت را ۱۶ میلیون نهال دانست و گفت: بخشی از این سهمیه دولتی و بخشی دیگر با کمک نهادهای خصوصی و مردمی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، علی اسدی امروز _چهار شنبه هشتم آذر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت در خراسان شمالی همزمان با کشور از ابتدای هفته آتی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی ایران و دنیا، افزود: ایران هفتمین کشور تولید کننده کربن است و به سمت کاشت یک میلیارد درخت حرکت کردیم، سهم خراسان شمالی در این طرح کشت ۱۶ میلیون نهال است که بخشی سهمیه دولتی است و بخشی با کمک نهادهای خصوصی انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی با اشاره به اقدامات کارشناسی دقیق در اجرای طرح، خاطرنشان کرد: درخت‌های کشت شده منطبق بر شرایط اقلیمی استان خواهد بود. یک نهالستان بیابانی نیز در جاجرم فعال است که می‌تواند نهال‌های قابل کشت در بیابان را پرورش دهد.

اسدی با تاکید بر توجه ویژه بر نهال‌های کم آب‌بر، اضافه کرد: به عنوان نمونه ۷۰ هزار نهال پسته کاشت و میان کشاورزان چهار شهرستان توزیع شد.

وی ادامه داد: در همین راستا آلومینا جاجرم متعهد شده است سالانه ۷۰۰ هزار درخت کشت کند و اقداماتی در حوزه آبخیزداری انجام دهد.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی با اشاره به خشکسالی‌های سال‌های اخیر، گفت: طبق قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بنا است سالانه ۵۰۰ هزار هکتار آبخیزداری انجام شود تا بتوانیم دو هزار و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب را ذخیره‌سازی کنیم.

کد خبر 707971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.