پیشرفت در اجرای تملکات شهری قم / زدودن چهره محرومیت از منطقه جمکران

مدیر منطقه پنج شهرداری قم گفت: از پروژه‌های شاخص شهرداری اجرای تملکات شهری است و خیابان شهید حاج‌رضایی و شیخ حسن مثله از پروژه‌های مهم در این زمینه‌ است که ۵۰ درصد آن تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: ۱۱۸ پلاک در خیابان شهید حاج‌رضایی و خیابان شیخ حسن مثله شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸ پلاک تملک شده و ۴۰۰ میلیارد ریال توافق نوشته شده است، افزود: اولویت شهرداری در ابتدا تملک خیابان شهید حاج‌رضایی است، اما با پیشنهاد تملک از طرف مالکان خیابان شیخ حسن مثله نیز موافقت می‌کند.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با بیان اینکه دو هزار مترمربع از دیوار انبار مسجد جمکران در طرح تملکات خیابان شهید حاج‌رضایی است، تصریح کرد: با اجرای پروژه دیوارگذاری انبار مسجد مقدس جمکران، ۲۵۰ متر مربع طول خیابان شهید حاج‌رضایی بازگشایی می‌شود.

رحیمی با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از خیابان شهید حاج‌رضایی اضافه کرد: ۵۰ درصد از پروژه تملک خیابان شهید حاج رضایی تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و تسریع اجرای پروژه نیازمند مشارکت مردم است.

وی با اشاره به اهمیت بازگشایی این دو محور گفت: بازگشایی این محور هفت کیلومتری می‌تواند چهره منطقه جمکران را تغییر و این منطقه را از نظر شهرسازی، خدمات شهری و اقتصادی ارتقا دهد.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به توقع ساکنان منطقه جمکران قم ادامه داد: این منطقه سال‌ها جزئی از محدوده شهری قم به حساب نمی‌آمد و شهرداری برای تعریف پروژه‌های عمرانی آن محدودیت داشت، اما تلاش می‌کنیم به‌تدریج چهره محرومیت از این محدوده زدوده شود.

کد خبر 707970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.