انتقاد رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان از نبود ساختمان فاخر در سال‌های اخیر

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: باید از خود بپرسیم چرا در سال‌های اخیر ساختمان فاخری تولید نمی‌شود، باید بپرسیم چرا ایده‌ای جدید برای جهانیان نداریم. این موضوع ناشی از درست استفاده نکردن از منابع انرژی است، بزرگترین منابع انرژی دنیا منابع انسانی است که در تعالی آن کوتاهی می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آرش بخشی صبح امروز _چهارشنبه هشتم آذرماه_ در همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان، اظهار کرد: تمدن در کنار کوه‌ها، جلگه‌ها، رودخانه‌ها به عنوان تمدن الهی شکل گرفته است، در کنار این تمدن الهی تمدن ثانویه‌ای تشکیل شد که در آن راه‌ها و ساختمان‌ها را به یاد می‌آوریم اما این تمدن دچار خسران، فرونشست و بی مدیریتی شده است.

وی افزود: باید از خود بپرسیم چرا در سال‌های اخیر ساختمان فاخری تولید نمی‌شود، باید بپرسیم چرا ایده‌ای جدید برای جهانیان نداریم. این موضوع ناشی از درست استفاده نکردن از منابع انرژی است، بزرگترین منابع انرژی دنیا منابع انسانی است که در تعالی آن کوتاهی می‌کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: درک درستی از مهندس و مهندسی در جامعه تزریق نکردیم و این خسران باعث شده در کنار اخلاق حرفه‌ای جایگاه مهندسی فراموش شود.

بخشی تصریح کرد: امیدوارم از این دست همایش‌ها بیشتر برگزار شود تا بتوانیم منابع انرژی انسانی را مدیریت کنیم و به خود ببالیم که به عنوان مهندس می‌توانیم کارهای زیبا و فاخر ارائه دهیم.

به گزارش ایمنا، همایش ملی مدیریت انرژی ساختمان با محورهای مدیریت و ممیزی انرژی، مدل سازی و رتبه بندی ساختمان‌ها، انواع ساختمان‌های پایدار، ویرایش مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، کاربرد انرژی‌های تجدید پذیر در ساختمان، معماری و شهرسازی پایدار، مصالح و تجهیزات نوین ساختمانی، نقش ساختمان‌های هوشمند در بهره‌وری انرژی و راهکاری‌های توسعه در استان اصفهان در حال برگزاری است.

کد خبر 707964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.