ایجاد و ارتقای زیرساخت‌ها، گامی اساسی در نهضت تکمیل زنجیره‌های پیشرفت استان اردبیل است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: نهضت تکمیل زنجیره‌های پیشرفت استان نقش مهمی در رشد اقتصادی، رشد درآمدی و افزایش اشتغال‌زایی داشته و یکی از گام‌های اساسی در راستای ایجاد و توسعه این زنجیره ایجاد و ارتقای زیرساخت‌های لازمه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، یاسر عبداللهی عابد ظهر امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ در آئین گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان اظهار داشت: گفتمان نهضت تکمیل زنجیره‌های پیشرفت استان اردبیل، گفتمانی مهم برای رشد اقتصادی، رشد درآمدی و افزایش اشتغال‌زایی در استان بوده که نیازمند تبیین و روشنگری و همکاری مسؤولان استانی با یکدیگر است.

وی افزود: یکی از گام‌های اساسی در نهضت تکمیل زنجیره‌های پیشرفت استان اردبیل ایجاد و ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی اعم از خط ریلی، بزرگ‌راه، خط هوایی و زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق و گاز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: فعالیت مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری و هم‌چنین همکاری دانشگاهیان با پارک علم‌وفناوری استان اردبیل به‌عنوان هماهنگ‌کننده مراکز رشد، در پیشرفت استان نقش مهمی دارند.

اهمیت توجه به تولید انبوه، اشتغال و صادرات در شرکت‌های دانش‌بنیان

عبداللهی عابد توجه به تولید انبوه، اشتغال و صادرات در شرکت‌های دانش‌بنیان استان اردبیل را مهم دانست و اظهار کرد: ایجاد ۱۲ هزار اشتغال قطعی و پایدار در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، صمت، گردشگری و دانش‌بنیان استان اردبیل تا پایان سال ۱۴۰۳، به‌صورت کاملاً میدانی و عملی برنامه‌ریزی شده است.

گفتنی است؛ در آئین گشایش بیست‌وچهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان اردبیل که در نمایشگاه بین‌المللی استان اردبیل برپا شده است، از ۵ محصول فناورانه مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و ۳ محصول فناورانه دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل رونمایی شد.

کد خبر 707945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.