صدور بیش از ۴۲ میلیون فقره بیمه‌نامه در کشور

قائم‌مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۲ میلیون فقره بیمه‌نامه در کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، مجید مشعلچی فیروزآبادی شامگاه سه‌شنبه _هفتم آذر_ در همایش بزرگداشت سالروز صنعت بیمه در اراک اظهار کرد: حدود ۴۳ میلیون فقره خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مردم و بیمه‌گذاران صاحب اصلی صنعت بیمه در کشور هستند، افزود: فعالان صنعت بیمه در کنار هم فعالیت می‌کنند و در مقابل هم نیستند، منفعت عناصر شبکه فروش در زیان شرکت‌های بیمه تعریف نشده است و منفعت شرکت بیمه‌گر هم در زیان شبکه فروش جایی ندارد.

قائم‌مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: منفعت صنعت بیمه در زیان بیمه‌گذاران و مردم جایی ندارد، بنابراین صنعت بیمه مردمی‌ترین و مرتبط‌ترین صنایع کشور با مردم است.

مشعلچی تصریح کرد: برآوردها گویای آن است که تا پایان سال بیش از ۸۰ میلیون پرونده خسارت تشکیل و پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این خدمات در سطح خدمات بیمه قرار دارد و هنوز به عمق خدمات آن پرداخته نشده است افزود: در عمق صنعت بیمه مسائل فنی، محاسبات دقیق، آینده‌پژوهی و معادلاتی داریم که هریک از این معادلات به اندازه یک سیستم مالی دیگر فکر، انرژی و توان کارشناسی نیاز دارد.

قائم‌مقام رئیس کل بیمه مرکزی اظهار کرد: صنعت بیمه مدیریت ریسک دارد و این نشان از سطح و عمق صنعت بیمه در کشور است.

مشعلچی اضافه کرد: هدف صنعت بیمه کسب سود نیست، بلکه هدف از این صنعت در کشور اسلامی و انسان‌محور که رشد و تعالی انسان به عنوان هدف والا شناخته می‌شود این است که بیمه برای مردم جامعه منشأ خیر باشد.

وی افزود: هدف‌گذاری بیمه مرکزی در دوره جدید مردمی کردن و رفتن در لایه‌های پایین زندگی مردم و صیانت از حقوق شهروندان است.

قائم‌مقام رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: شرکت‌های بیمه اگر سطح توانگری یک داشته باشد و پرداخت خسارت به مردم و بیمه‌گذاران را به‌موقع انجام ندهد، هیچ ارزشی ندارد.

مشعلچی گفت: در رتبه‌بندی جدید شرکت‌های بیمه ملاک رضایتمندی بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان از شرکت بیمه مدنظر قرار دارد.

وی با بیان اینکه شبکه فروش، کارگزاران و شرکت‌های بیمه وکیل و مدافع مردم در پرداخت حق حقوق منصفانه آنها هستند، افزود: هر اقدامی در راستای خدمت‌رسانی صورت می‌گیرد باید در راستای کیفی‌تر کردن این خدمات باشد.

قائم‌مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: برای توسعه فرهنگ بیمه و مردمی‌تر کردن این صنعت هیچ راه دیگری به جز جلب رضایت بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان است نداریم.

مشعلچی افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۶۰ همت فروش بیمه‌نامه در کشور صورت گرفته است و این میزان ۶۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، از سوی دیگر خسارت هم نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیمه درمان تکمیلی و شخص ثالث ۶۰ درصد از کل حق بیمه ایجاد شده را شامل می‌شود، افزود: سهم بیمه درمان تکمیلی ۳۵ درصد و بیمه شخص ثالث ۲۵ درصد از مجموع حق بیمه ایجاد شده را به خود اختصاص داده است.

قائم‌مقام رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: خسارت پرداختی به بیمه درمان گروهی ۴۸ درصد و خسارت پرداختی به بیمه‌نامه شخص ثالث ۲۹ درصد از مجموع خسارت پرداختی در صنعت را شامل می‌شود.

مشعلچی افزود: بیمه‌های زندگی ۱۱.۹ درصد از حق بیمه ایجاد شده را از آن خود کرده و این رقم بسیار ناچیز است.

وی گفت: چندین مشکل اساسی در صنعت بیمه وجود دارد که بیشترین آسیب آن به بیمه گذاران و مردم می‌رسد.

قائم‌مقام رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: دو سال پیش طرحی به مجلس تقدیم شد مبنی بر اینکه ماده قانونی که مربوط به خودروی نامتعارف است را اصلاح کنند، پول و خسارت آن توسط صنعت بیمه پرداخت می‌شد و هیچ‌گونه بار مالی برای مردم و دولت نداشت.

مشعلچی گفت: از منافع اصلاح این ماده قانون ۲۵ میلیون بیمه گذار استفاده خواهند کرد اما متأسفانه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس این طرح رسوخ کرده و تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

وی اضافه کرد: صنعت بیمه در حدود هفت هزار میلیارد تومان، مطالبه از مجموعه‌هایی دارد که به آنها خدمات ارائه کرده اما حق بیمه مربوطه را دریافت نکرده است.

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: عوارضی که از حق بیمه‌ها به حساب دولت و دستگاه‌های اجرایی واریز می‌شود در سال جاری در بودجه حذف شده است و اگر مجلس با آن موافقت کند عوائد آن بدون شک به بیمه‌گذاران و مردم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از اواسط دهه ۸۰ تاکنون بیش از ۳۲ همت پول در قالب عوارض به دستگاه‌های مربوطه از صنعت بیمه پرداخت شده است اظهار کرد: این مبالغ پرداختی برای جلوگیری و کاهش سوانح و حوادث رانندگی بوده است، اما نتیجه لازم حاصل نشده وهم اینک سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر در راه‌های کشور کشته می‌شوند.

صدور بیش از ۴۲ میلیون فقره بیمه نامه در کشور

کد خبر 707943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.