فعالیت ٢ هزار کارگاه تولید طلا و نقره در مشهد

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: در حال حاضر شهر مشهد شرایط خوبی در حوزه تولید نقره دارد و در سطح شهر بیش از ٢ هزار کارگاه تولید طلا و نقره فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، یوسف تقی‌زادگان امروز- سه‌شنبه هفتم آذرماه- در نشست خبری هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره، فیروزه، ساعت، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته با بیان اینکه مشهد از نظر ساخت طلا در کشور رتبه آخر را دارد، اظهار کرد: سال ۱۳۹۰ اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد ۳۲۰ کد در مشهد داشت، که تولیدکننده‌ها را شناسایی کردیم و از استاندارد کد گرفتیم، اما متأسفانه سال گذشته این میزان به ۵۵ کد رسید.

وی افزود: با یگیری‌هایی که انجام دادیم از سال گذشته تاکنون تعداد کدها را به ۱۳۰ کد افزایش دادیم و تا یک ماه آینده پس از برگزاری نمایشگاه، تعداد کدها به دو برابر خواهد رسید.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون ۲۲۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد انجام شده است، افزود: اگر طبق روال برنامه‌ریزی شده پیش برویم تا سه سال دیگر مشهد قطب اقتصادی خواهد شد.

تقی‌زادگان ادامه داد: هدف از برگزاری نمایشگاه بررسی مشکلات اتحادیه در زمینه تولید و صادرات است که امید می‌رود با حضور مسئولان کشوری بررسی و رفع شود، نگاه باید از فروش نفت خارج شود زیرا با تولید طلا می‌توانیم درآمد ارزی زیادی به دست آوریم تا نیازی به فروش نفت نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مشهد در تولید نقره حرف نخست را در کشور می‌زند، تصریح کرد: در مشهد بیش از دو هزار کارگاه کوچک و بزرگ نقره‌سازی داریم که از نظر طراحی تا چهار سال پیش وارد کننده طراح به شهر بودیم، اما اکنون صادرکننده طراح به شهرهای کشور و حتی به کشورهای خارجی هستیم.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد افزود: مشهد تاکنون شهر مصرفی در طلا بود، اما در این نمایشگاه از ماشین‌آلات دعوت کردیم تا تعداد زیادی از کشورهای خارجی که در ایران نمایندگی دارند ماشین‌آلات خود را وارد کنند.

تقی‌زادگان از برگزاری چهارمین میز طلای کشوری در نخستین روز نمایشگاه خبر داد و افزود: در حاشیه افتتاح نمایشگاه از ۱۲ نفر طراح نوجوانان که مقام کشوری و بین‌الملی دارند تجلیل می‌کنیم.

وی ادامه داد: بازدید ۱۰۰ نفر از پیشکسوتان صنف طلا، جواهر و نقره کشوری از طرقبه، بازدید از معدن فیروزه و شرکت دانش‌بنیان مه‌بین و تقدیر از غرفه‌داران نمونه از برنامه‌های نمایشگاه است.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد ادامه داد: تولید کننده‌های خوبی در کشور داریم، زمانی صادر کننده مصنوعات طلا به ترکیه بودیم، اما در حال حاضر مراجعه کنندگان به دنبال خرید طلای ساخت ترکیه هستند که برای ما افت دارد بنابراین باید تولیدات خود را افزایش دهیم.

تقی‌زادگان اضافه کرد: واردات طلای ساخته شده به ایران ممنوع است و تنها واردات ۷۰ گرم کار ساخته آزاد است، از سال گذشته بر اساس قانون واردات شمش، پلاتین و نقره به کشور آزاد شد، اما در زمینه خروج آن با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش ایمنا، هشتمین نمایشگاه تخصصی فلزات گران‌بها، طلا و جواهر و نقره از ۹ تا ۱۲ آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از نمایشگاه بازدید کنند.

کد خبر 707923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.