آلمان پس از ۳۸سال به فینال جام‌جهانی صعود کرد!

تیم ملی فوتبال نوجوانان آلمان پس از ۳۸سال که در اولین دوره جام‌جهانی زیر ۱۷سال به فینال رسیده بود دوباره به دیدار پایانی این رقابت‌ها راه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ظهر امروز _سه‌شنبه هفتم آذر_ در اولین بازی مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام‌جهانی زیر ۱۷ سال به میزبانی اندونزی، از ساعت ۱۲:۰۰ تیم‌های ملی فوتبال نوجوانان آرژانتین و آلمان در ورزشگاه ماناهان سوراکارتا مقابل هم قرار گرفتند که در پایان ژرمن‌ها با غلبه‌بر آلبی‌سلسته به فینال جام‌جهانی راه پیدا کردند.

نیمه اول این بازی جذاب با برتری دو بر یک آلبی‌سلسته تمام شد اما در نیمه دوم ژرمن‌ها با زدن دو گل از حریف پیش افتادند، اما آگوستین روبرتو در دقیقه ۸+۹۰ موفق به ثبت هت‌تریک برای آرژانتینی‌ها شد تا ضربات‌پنالتی تعیین‌کننده اولین فینالیست جام‌جهانی ۲۰۲۳ نوجوانان شود.

آلمان پس از ۳۸سال به فینال جام‌جهانی صعود کرد!

در ضربات پنالتی آلمان با نتیجه چهار بر دو مقابل آرژانتین به پیروزی رسید تا با شکستن طلسم ۳۸ ساله برای اولین بار پس از دوره اول این رقابت‌ها در سال ۱۹۸۵ به فینال صعود کند. در آن دوره این تیم با شکست دو بر صفر در فینال و در برابر نیجریه نتوانست به قهرمانی برسد. گفتنی است در بازی امروز پاریس برونر (۹ و ۵۸) و مکس موئرستس (۶۹) برای آلمان و آگوستین روبرتو (۳۶، ۴+۴۵ و ۸+۹۰) برای آرژانتین گلزنی کردند.

اریک موری را داسیلوا، رابرت رامساک، فیصل هارشویی و پاریس برونر گلزنان آلمان در ضربات پنالتی بودند و فلورنتین جرمیاس، دروازه‌بان آرژانتین توانست پنالتی فین جلتش را مهار کند. در سوی مقابل خوان خیمنز و خوان ویلالبا پنالتی‌های آرژانتین را گل کردند و کنستانین هید، دروازه‌بان آلمان پنالتی فرانکو ماستانتونو و کلودیو اچوری را مهار کرد.

آلمان پس از ۳۸سال به فینال جام‌جهانی صعود کرد!

مانشافت روز یک‌شنبه هفته آینده باید در فینال به مصاف برنده بازی فرانسه و مالی برود و آرژانتین نیز که تاکنون قهرمانی جام جهانی در این رده سنی را کسب نکرده باید در رده‌بندی مقابل بازنده آن مسابقه قرار بگیرد. ضمن اینکه فینال این مسابقات در ورزشگاه ماناهان برگزار می‌شود.

کد خبر 707917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.