احیای ۵۶ درصد از صنایع راکد خراسان شمالی در دولت سیزدهم

استاندار خراسان شمالی گفت: بیش از ۵۶ درصد صنایع راکد استان در دولت سیزدهم احیا شده و ۹۰۰ نفر به مشاغل خود بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _سه شنبه ششم آذر_ در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی خراسان شمالی اظهار کرد: در بدو ورود به استان مشکل اصلی خراسان شمالی یعنی آب را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: کمبود آب، وضعیت دشت‌ها و آبخوان‌ها و ممنوعیت برداشت در دو مقوله‌ی انتقال آب از دریای عمان و استفاده از آب‌های کارستی در محدوده سرانی پیگیری شد.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور، بیشترین تمرکز بر تکمیل پروژه‌های با پیشرفت بالای ۵۰ درصد بود اما وزیر نیرو توجیه شدند که شخصاً از پروژه آب‌های سرانی دیدار کنند و آب سرانی، بیمارستان راز و راه شیرین دره را در زمره مصوبات سفر گنجاندیم.

حسین نژاد گفت: آب سرانی نیازمند مجوز ماده ۲۳ بود که روندی طولانی داشت و هر بار با ادله‌ای مصوب نمی‌شد تا اینکه ادله لازم و توضیحات قانع کننده ارائه شد و در ماه‌های اخیر مجوز ماده ۲۳ نیز اخذ شد و حال با این آب مشکل چهار شهرستان رفع می‌شود.

وی افزود: سدهای استان رسوب گرفته و در سیلاب‌ها آب شرب بجنورد دچار مشکل می‌شود اما با پروژه آب سرانی این مشکل رفع خواهد شد و تحولی در اقتصاد کشاورزی استان رخ خواهد داد و درآمد سرانه مردم استان که اغلب کشاورز هستند ارتقا خواهد یافت.

استاندار خراسان شمالی به یکی دیگر از دستاوردهای دولت در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۱۱ کیلومتر جاده و ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده و پروژه‌ی محور بجنورد به گلستان که در ابتدای دولت ۲۵۵ میلیارد تومان بدهی داشت و بیش از ۵۰ کیلومتر آن باقی مانده بود، با ۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه سفر رئیس جمهوری، تا شهریور ماه آینده کامل می‌شود.

حسین نژاد به ساخت سد گلمندره و رساندن آن به مرحله‌ی آبگیری نیز اشاره کرد و بیان داشت: در سیلاب اخیر حوزه آبریز سد گلمندره، ۲۵۰ متر مکعب آب را مهار کرد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت پروژه علاج بخشی سد بیدواز در ابتدای دولت فقط ۱۰ درصد بود، خاطرنشان کرد: این سد، اکنون آماده آبگیری است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی به دستور رئیس جمهور مصوب شد که در این راستا عدم برداشت از پنج چاه این کارخانه، به آبخوان بجنورد کمک خواهد کرد.

حسین نژاد بیان کرد: اگر در شیروان چاه‌های آهکی حفر و تجهیز نمی‌شد اینک آب شهر را در تابستان نمی‌توانستیم تأمین کنیم.

وی افزود: هم اکنون خراسان شمالی به ۳۸ کشور صادرات دارد و تراز تجاری بیش از ۳۰ میلیون دلار است.

وی به احیای صنایع راکد اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۶ درصد صنایع راکد احیا شده‌اند و ۹۰۰ نفر برگشت به کار داشته‌اند.

استاندار خراسان شمالی ایجاد شهرستان‌های مستقل در استان را مایه‌ی رشد و مطالبه مردم دانست و گفت: استقلال دو شهرستان در این دولت قدم اول رشد و توسعه آنهاست.

کد خبر 707886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.