کشف بیش از ۳ تن انواع مواد مخدر

جانشین فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون سه تن و ۴۱۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد هاشمی‌مهر عصر روز _سه‌شنبه، هفتم آذر_ در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تقدیر از از نقش نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ، اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم و خانمان‌سوز مواد مخدر یک کار فردی و گروهی نیست بلکه همگانی است و نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها است.

وی افزود: همه خانواده‌ها در معرض آسیب هستند، لذا طرح‌های پیشگیرانه از جمله آگاه‌سازی مردم از دانش‌آموزان گرفته تا سایر آحاد جامعه می‌تواند مؤثر باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاه سازی مردم، گفت: خوشبختانه رسانه‌های استان در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی خصوصاً مواد مخدر همراه هستند و از هیچ تلاشی برای آگاه‌سازی خانواده‌ها دریغ ندارند.

وی با اشاره به حادثه تلخ کمپ لنگرود ضمن تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه، تصریح کرد: استانداردسازی و ایمن‌سازی مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد با جدیت دنبال شود تا حادثه تلخی که در استان گیلان رخ داد را در کهگیلویه و بویراحمد شاهد نباشیم.

هاشمی‌مهر خاطرنشان کرد: مراکز ترک اعتیادی هم در سطح استان به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند و هیچ مجوزی ندارند که تعطیل شوند و مراکزی که دارای مجوز هستند نسبت به استانداردسازی و ایمن‌سازی اقدام کنند در غیر این صورت پلمب شوند.

وی با بیان اینکه فرمانداران در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیشتر پای کار باشند و جلسات بیشتری تشکیل دهند، گفت: عملکرد برخی فرمانداران در این خصوص راضی کننده نیست و می‌طلبد با مسئولیت بیشتری پای کار باشند.

در ادامه این نشست سرهنگ حمیدرضا اکبری جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون سه تن و ۴۴۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و در همین راستا ۹۱۳ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

وی از انهدام شش باند توزیع مواد مخدر در استان خبر داد و افزود: ۲۰۹ دستگاه خودرو حامل مواد مخدر به همراه هشت قبضه سلاح قاچاقچیان توقیف شد.

اکبری به پاکسازی مناطق آلوده اشاره و خاطرنشان کرد: در طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده، ۱۳۲ هزار و ۱۰۵ عدد قرص روان‌گردان کشف شد.

کد خبر 707883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.