۱۲ درصد درخواست‌های حوزه شهرسازی مربوط به صدور پروانه است

مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی شهرداری قم گفت: در طول ماه‌های ابتدایی سال، ۱۲ درصد حجم درخواست‌های حوزه شهرسازی شهرداری قم به صدور پروانه ساختمانی مرتبط است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود میلانی اظهار داشت: طی ماه‌های نخست سال جاری یک‌هزار و ۵۰۰ مورد معادل ۱۲ درصد از حجم درخواست‌ها مربوط به صدور پروانه بوده، ۴ هزار مورد مربوط به پایان کار بوده که ۳۹.۳ درصد را شامل می‌شود و ۵۵ درصد نیز مربوط به استعلامات بوده که الکترونیکی شده است، اما برخی دستگاه‌ها نیز در این زمینه همکاری نداشته‌اند.

وی در خصوص شیوه نامه پارکینگ افزود: در سه قسمت دستورالعملی که مصوب شورای شهر شد، موضوع پارکینگ را تعریف کرد که یک قسمت این بود که مالکین به شعاع ۵۰۰ متر نسبت به تأمین پارکینگ اقدام کنند، بند دیگر آن اشاره کرده به اینکه سرمایه‌گذار پارکینگ را احداث کند.

مدیرکل نظارت بر ضوابط شهرسازی شهرداری قم ادامه داد: گزینه دیگر آن بود که شهرداری قسمتی از پول را بگیرد و سازمان توسعه و عمران آن را به صورت پارکینگ عمومی احداث کند که در میان این دستورالعمل‌ها در پارکینگ با شعاع ۵۰۰ متر از آنجایی که مقرون به صرفه نیست، مالک کمتر به سراغ تأمین پارکینگ می‌رود.

میلانی بیان کرد: لکه‌های پارکینگ در طرح تفصیلی مطرح می‌شود، معاونت حمل و نقل و ترافیک جهت بازآفرینی آن اقدامات لازم را انجام می‌دهد که در حال کاهش آن هستند، لکه‌های پارکینگ که در طرح تفصیلی پردیسان پیش‌بینی شده، همچنان واگذاری آن به شهرداری انجام نگرفته تا تصمیمات لازم در خصوص آن گرفته شود.

کد خبر 707870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.