اعمال قانون ۳۷۰۰ خودروی دارای نقص فنی در اصفهان

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اعمال قانون ۳۷۰۰ خودروی دارای نقص فنی در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی اصغر زارع اظهار کرد: با توجه به افزایش آلاینده‌های جوی در شهر اصفهان و چندین شهر همجوار، تصمیمات مهمی از سوی کمیته اضطرار مدیریت بحران استانداری اتخاذ شد که یکی از این تصمیمات اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر اصفهان و جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و دارای نقص فنی و تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی بود.

وی افزود: در این خصوص بیش از ۳۷۰۰ خودروی دارای نقص فنی اعمال قانون و بیش از ۳۰۰ دستگاه خودروی دودزا نیز فک پلاک و به آن‌ها پلاک تعمیری اختصاص داده شده تا ظرف ۴۸ ساعت به یکی از تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه و عیب خودروی خود را برطرف کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: رانندگانی که پلاک تعمیری دریافت می‌کنند، تنها پس از برطرف کردن عیب خودروی خود می‌توانند به پلیس راهور مراجعه و پلاک اصلی خود را تحویل بگیرند و در غیر این صورت حق تردد با پلاک تعمیری در سطح شهر را نخواهند داشت.

زارع ادامه داد: علاوه بر دوربین‌های هوشمند سطح شهر، تیم‌های نظارتی پلیس هم به صورت میدانی در نقاط مختلف شهر حضور دارند و ضمن جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده و دودزا به اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی نیز می‌پردازند.

وی گفت: خودداری از ترددهای غیرضروری، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، رفع نقص خودروها و انجام به موقع سرویس‌های خودروها و اخذ برگ معاینه فنی در زمان موعد مقرر از جمله مواردی است که می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

کد خبر 707869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.