اصفهان سردتر می‌شود/ ثبت دمای زیر صفر در میمه

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش دو تا سه درجه‌ای کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده و تداوم شرایط پایداری تا پایان روز پنجشنبه نهم آذر با غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌ها جوی، کاهش دید افقی و کیفیت هوا طی اوایل صبح خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای امروز _سه‌شنبه هفتم آذر_ در استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج ضعیف طی امروز و استقرار جوی نسبتاً ناپایدار از فردا تا اوایل هفته بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس امروز وضعیت جوی در بیشتر مناطق صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در نیمه غربی گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه و جمعه سایر مناطق گاهی افزایش ابر در نواحی مرکزی از فردا به تدریج غبار و کاهش کیفیت هوا هوا به ویژه در ساعات اولیه روز را خواهیم داشت.

وی درباره سامانه تداوم شرایط پایداری از روز گذشته تا پایان روز پنجشنبه نهم آذر با غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌ها جوی، کاهش دید افقی و کیفیت هوا طی اوایل صبح در استان، تصریح کرد: این سامانه در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی تداوم دارد.

آقایی، کاهش دید و کیفیت هوا، بالا رفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم، شرایط انباشت آلاینده‌ای جوی را از فعالیت‌های سامانه مذکور دانست و گفت: مدیریت به منظور کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر عدم تردد گروه‌هایی سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا سه درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه و کمینه آن بامداد فردا به دو درجه می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد و شاهین‌شهر و میمه با کمینه دمای منفی سه درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 707861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.