۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
بارش برف در ارتفاعات قزوین

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از احتمال بارش برف در قله‌ها و نقاط کوهستانی استان در پی گذر امواج حاصل از سامانه بارشی خبر داد و گفت: در همین رابطه هشدار سطح زرد صادر شده است.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به گذر امواج تراز میانی جو و بارش باران همراه با برف در پاره‌ای از مناطق استان به ویژه ارتفاعات اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز تا ابتدای وقت فردا (چهارشنبه) شاهد بارش باران همراه با وقوع رعدوبرق و باریدن برف در قله‌ها و نواحی مرتفع کوهستانی هستیم.

وی با اشاره به صدور هشدار زرد شماره گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی در رابطه با این بارندگی‌ها، افزود: این بارندگی‌ها همراه با وزش باد شدید لحظه‌ای، پدیده مه‌آلودگی و کاهش دمای هوا خواهد بود.

عضو ستاد فرماندهی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین با بیان اینکه به خاطر بارش باران و برف شاهد لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: راننده‌ها در مسیرهای برون‌شهری و درون‌شهری باید نهایت احتیاط و دقت را داشته باشند.

شیخ‌الملوکی از احتمال برخورد صاعقه به ویژه در نواحی کوهستانی خبر داد و تاکید کرد: لازم است کوهنوردان از صعود به ارتفاعات و قله‌های کوهستانی خودداری کنند. سایر افراد نیز باید قید کار در مناطق مرتفع و اماکنی که در فضای باز قرار دارند را بزنند.

وی با اشاره به وزش بادهای لحظه‌ای شدید، گفت: استحکام‌بخشی به سازهای سبک و شهری از جمله تابلوهای تبلیغاتی و همچنین محکم کردن پوشش گلخانه‌ها باید در دستور کار بخش خدمات شهری شهرداری‌ها و کشاورزان و گلخانه‌داران قرار بگیرد.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین افزود: توصیه می‌شود دستگاه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شهرداری‌ها تمهیدات لازم را برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از بارندگی را در سریع‌ترین زمان ممکن اتخاذ و اجرایی کنند.

کد خبر 707725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.