«مهرواره محله همدل» در مسجد سلمان خوراسگان برگزار شد

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با حضور در برنامه خودجوش و مردمی «مهرواره محله همدل» گفت: با توجه به اینکه خوراسگان قطب صنعت و هنر خاتم در استان اصفهان و کشور است، طرح باغ تالار خاتم یا بازارچه صنایع دستی از ۱۳۹۹ در حال پیگیری بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هوشنگ نظری‌پور با حضور در برنامه خودجوش و مردمی «مهرواره محله همدل» و پاسخ به سوالات شهروندان در حوزه مسائل شهر اظهار کرد: تغییر سبک زندگی مردم نسبت به گذشته در نوع رفتار و پاسخ به محرک‌های محیطی نیز متفاوت و با تغییراتی همراه بوده است، اگرچه احساس تعلق مردم به محیط زندگی و مشارکت در مدیریت شهری یکی از عواملی است که در بهتر اداره شدن شهر تأثیرگذار است.

وی افزود: نبود مرکز فرهنگی در خیابان اباذر، فرسوده شدن کتابخانه شهید بهشتی و مشکلات به وجود آمده در عبور و مرور اطراف مجموعه تاریخی خان، نبود مرکزی برای ارائه صنایع دستی از جمله خاتم اهمّ مشکلاتی بود که شهروندان در این برنامه مطرح کردند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: پیش‌بینی زمینی به متراژ ۳۰۰ مترمربع در این محله که برای احداث مجموعه چند منظوره فرهنگی ورزشی مناسب است، در بودجه ۱۴۰۳ انجام شد.

«مهرواره محله همدل» در مسجد سلمان خوراسگان برگزار شد

نظری‌پور با اشاره به فرسوده شدن کتابخانه شهید بهشتی تصریح کرد: با توجه به اینکه خیابان اباذر اولین خیابان احداث شده در خوراسگان است و این کتابخانه نیز بلافاصله بعد از ساخت خیابان اباذر احداث شده است، قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد، اما نهاد نظارت‌کننده بر آن اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان است و اگر کمکی از دست مدیریت شهری در خصوص تعمیرات آن برآید دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات تردد اطراف مجموعه تاریخی خان نیز ادامه داد: با توجه به رو به پایان بودن ساخت پروژه تجاری و پارکینگ خورشید شهر، پس از افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه برنامه‌ای برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده است که اجرایی خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان بیان کرد: با توجه به اینکه خوراسگان قطب صنعت و هنر خاتم در استان اصفهان و کشور است، طرح باغ تالار خاتم یا بازارچه صنایع دستی از ۱۳۹۹ در حال پیگیری بوده است که مشارکت اعضای تعاونی صنعت هنری خاتم را برای احداث آن بیشتر از قبل می‌طلبد و برای انجام این مهم نیز شهرداری منطقه ۱۵ حمایت خود را از فعالان این عرصه بیشتر خواهد کرد.

«مهرواره محله همدل» در مسجد سلمان خوراسگان برگزار شد

مهرواره محله همدل هر ماه در یکی از محله‌های شهر برگزار می‌شود

رسول جعفری، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان اصفهان اظهار کرد: برنامه مهرواره محله همدل به پیشنهاد سازمان تشکل‌های هیئت‌های مذهبی صورت گرفت که به صورت یک حرکت کاملاً خودجوش مردمی هر ماه در یکی از محله‌های شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با حضور پررنگ روحانیون، اعضای هیئت‌های مذهبی، معتمدان محله‌ها، نمازگزاران و عموم شهروندان این برنامه همه گیر شود تا در سطح استان شاهد اجرای آن باشیم.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان اصفهان ادامه داد: قرار است در مهرواره محله همدل ضمن بیان مطالبات مردمی پیرامون مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی بحث و تبادل نظر صورت گیرد و با توجه به اینکه در آستانه انتخابات در اسفند سال جاری هستیم، مردم باید آگاهی لازم برای انتخاب افراد شایسته را از هم‌اکنون کسب کنند.

کد خبر 707681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.