لزوم آمایش در حوزه آموزش دوره‌های سربازی، افسری و درجه‌داری

فرمانده کل انتظامی کشور با تأکید بر آمایش در حوزه آموزش گفت: در حوزه آموزش باید به‌سرعت آمایشی انجام دهیم و دوره‌های سربازی، افسری و درجه‌داری را بررسی کنیم، شاید لازم باشد تا تغییراتی در شاخص‌گذاری‌ها روی دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار احمدرضا رادان در آئین تکریم و معارفه فرمانده دانشگاه افسری امام حسن مجتبی (ع)، فرمانده دانشگاه جامع علوم انتظامی امین، معاون تربیت و آموزش فراجا و فرمانده مراکز آموزش فراجا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در فرماندهی انتظامی در حال رقم خوردن است، انتصاب مدیران حوزه آموزش است؛ اعتقاد دارم اگر آموزش درست شود، همه‌چیز درست خواهد شد، البته شروطی هم در این میان وجود دارد.

وی با اشاره به گزارش عملکردهای ارائه شده افزود: در این گزارش‌ها به موضوع تزکیه، تعلم، کتاب و حکمت اشاره شده است که باید این موارد سرلوحه امر آموزش قرار گیرد و اگر بخواهیم مطالبات مردم، مسئولان و مقام معظم رهبری را تحقق بخشیم و مدنظر مأموریت‌های خود قرار دهیم، راهی جز آمورش نداریم و این آموزش باید مبتنی بر تزکیه باشد و تعلیم در آن دیده شود و حکمت سرلوحه آن قرار گیرد، در این صورت است که می‌توانیم افسری داشته باشیم که به تمام علوم و فنون آگاهی، توانایی و علم داشته باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: افسر مطلوب، افسری است که مؤمن و آموزش و مهارت لازم را کسب و آمادگی جسمانی برای حضور درصحنه مأموریت را داشته باشد و بتواند امور محوله را با اتکا به علم و دین خود پیش ببرد و این موضوعی است که در درجات مختلف آموزش چه در حوزه آموزش‌های سربازی و درجه‌داری و چه در حوزه افسری و جامع باید به آن توجه جدی کرد.

وی با اشاره به‌حکم انتصاب فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: در حکمی که مقام معظم رهبری به من ابلاغ کردند غیر از رضایت خدا و رضایت مردم برای تأمین امنیت و آرامش بر آموزش تخصصی پلیس تأکید شده است؛ یعنی ما یک مسیر طولانی و عمیق توأم با علم و حکمت را باید پشت سر بگذاریم و فرماندهان حوزه آموزش نیز باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

سردار رادان با تأکید بر آمایش در حوزه آموزش افزود: باید در حوزه آموزش به‌سرعت آمایشی انجام دهیم و دوره‌های سربازی، افسری و درجه‌داری را بررسی کنیم، ما نیاز داریم که افسران از مسیر تزکیه، علم و مهارت به حکمت برسند، همچنین آمادگی جسمانی پیدا کنند، شاید لازم باشد تا تغییراتی در شاخص‌گذاری‌ها روی دهد و در این صورت ما برای آمادگی کامل در مأموریت‌ها نیازمند زیرساخت‌ها هستیم.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی میان فرماندهان حوزه آموزش گفت: در حوزه آموزش باید هماهنگی وجود داشته باشد، چراکه سیاست‌گذاری و نقش‌ها مشخص است و نباید شاهد ناهماهنگی در این حوزه باشیم.

فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تشکر از تلاش‌های سردار جان‌نثاری در حوزه آموزش و سردار آهی در حوزه دانشگاه به معاون هماهنگ‌کننده فراجا و معاون طرح و برنامه مأموریت داد تا ظرف مدت چهار ماه نسبت به رفع موانع در ساخت و تجهیز مراکز آموزش اقدامات لازم را انجام دهند.

در این آئین که جانشین فرمانده کل انتظامی کشور، رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی فراجا، معاون هماهنگ‌کننده فراجا و جمعی دیگر از فرماندهان و معاونان فراجا حضور داشتند سردار حبیب‌الله جان‌نثاری به فرماندهی دانشگاه امام حسن مجتبی (ع)، سردار امیرحسین یاوری به فرماندهی دانشگاه جامع امین، سردار محمدحسین حمیدی به معاونت تربیت و آموزش فراجا و سردار حسن هوشیار به فرماندهی مرکز آموزش فراجا منصوب شدند.

کد خبر 707664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.