رفع تنش آبی ۸۶۰ روستای کرمانشاه تا سال ۱۴۰۵

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از رفع تنش‌ آبی ۸۶۰ روستای کرمانشاه تا سال ۱۴۰۵ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داوودی امروز _سه‌شنبه هفتم آذر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت روستاها در مسئله رفع تنش آبی، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۶۰ روستا در استان کرمانشاه با تنش آبی مواجه هستند که پروژه‌های آب‌رسانی به روستاها در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای بهبود آب‌رسانی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده است که در گام و قرارداد نخست از ۸۶۰ روستای مواجه با بحران آب، ۳۴۹ روستا تا سه ماه آینده با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومانی آب‌رسانی شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه کرمانشاه جزو استان‌های پیشرو در امر آب‌رسانی به روستاها است، تصریح کرد: تاکنون در پروژه‌های آب‌رسانی ۶۰ درصد پیشرفت صورت گرفته و از ۳۴۹ روستای برنامه‌ریزی شده برای آب‌رسانی تاکنون حدود ۱۴۹ روستا آب‌رسانی شده و ۲۰۰ روستا باقی مانده است که طی سه ماه باقی‌مانده سال انجام می‌شود.

داوودی با اشاره به عملکرد خوب پروژه‌های آب‌رسانی تاکید کرد: قرارداد دوم پروژه‌های آب‌رسانی نیز هم‌اکنون به امضا رسیده است و در این مرحله نیز ۵۱۱ روستا تا سه سال آینده با هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبار انجام خواهد گرفت و تا ۱۴۰۵ تنش آبی در روستاها رفع می‌شود.

وی اضافه کرد: آب‌رسانی به هشت روستا در شهرهای غربی استان کرمانشاه توسط قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف و شهرستان‌های کنگاور، صحنه، سنقر، هرسین، سنقر و اسلام‌آباد غرب نیز توسط سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در سه سال آینده انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به سهم ۳۰ درصدی تأمین اعتبارات پروژه‌های آبرسانی از اعتبارات استان ادامه داد: ۷۰ درصد باقی‌مانده این اعتبارات نیز از سوی دولت و با اعتبارات ملی انجام خواهد گرفت‌.

داوودی گفت: در حوزه آب‌رسانی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه تا سه سال آینده صرف پروژه‌های آب‌رسانی خواهد شد که آب‌رسانی روستاها بر اساس هزینه کمتر، زمان کوتاه‌تر و جمعیت بیشتر اولویت‌بندی خواهند شد و در حال حاضر نیز پروژه‌های آب‌رسانی در ۱۴ شهرستان استان هم‌زمان فعال است.

وی افزود: در پروژه‌های آب‌رسانی تعریف شده ۱۷۰ تا ۳۷۰ روستا که هر سال آب‌رسانی سیار می‌شدند، آب‌رسانی خواهند شد که از این تعداد، ۱۷۰ روستا به‌طور مطلق آب ندارند و سایر روستاها نیز با نوسانات قطعی آب روبه‌رو هستند.

کد خبر 707658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.