پلمب ۷۷ بنگاه مشاور املاک غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از استمرار بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک در سطح استان و پلمب ۷۷ واحد صنفی متخلف طی این بازرسی‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، عطااله اکبری اظهار کرد: نظارت و سامان‌دهی بر فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک با هدف سامان‌دهی بازار مسکن از مسائل مورد توجه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک در سیستان و بلوچستان بوده است و بر اجرای این مسئله اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.

وی افزود: در این راستا تیم‌هایی متشکل از ناظران اداره کل راه و شهرسازی استان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه بازرسی‌های مشترک از بنگاه‌های معاملات املاک در سطح استان را بر اساس موارد نُه‌گانه مورد نظارت قرار می‌دهند، به‌طوری‌که از تیر سال جاری تاکنون نتیجه اقدامات این کارگروه بعد از بازرسی بیش از ۵۰۰ بنگاه در سطح استان، پلمب ۷۷ مشاور املاک غیرمجاز و معرفی ۱۳۶ واحد مشاور املاک متخلف دیگر به تعزیرات حکومتی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر زاهدان تنها مرکز استان بدون بنگاه غیرمجاز در کشور است، خاطرنشان کرد: واحدهای مشاوره املاک باید ضمن داشتن مجوز فعالیت صنفی، نصب نرخ‌نامه در معرض دید مشتریان، اخذ درست و قانونی حق کمیسیون املاک و اعطای کد رهگیری بدون دریافت وجه به متقاضیان را در دستور کار خود قرار دهند تا مشمول جریمه بازرسان نشوند.

اکبری اضافه کرد: هرگونه دریافت وجه بابت ارائه کد رهگیری از سوی مشاوران املاک در این استان غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی تعداد بنگاه‌های مشاور املاک این استان را هزار و ۳۶ بنگاه دانست و گفت: بازرسی و نظارت بر فعالیت تمام بنگاه‌های مشاور املاک با جدیت ادامه دارد تا روند عملکرد فعالیت این بخش سامان‌دهی شود.

کد خبر 707634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.