تاکید داریم که گروه های مختلف سیاسی در انتخابات دخیل باشند

فرماندار اصفهان گفت: اعضای شعب اخذ رأی چه آنهایی که از طریق هیأت اجرایی انتخاب می‌شوند و چه آنهایی که از طریق هیأت نظارت انتخاب می‌شوند، همگی از میان مردم هستند و تاکید داریم که گروه‌های مختلف سیاسی در آن دخیل باشند.

محمدعلی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره جلسه امروز خود با رؤسای مناطق ۲۰ گانه ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار کرد: حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند شامل پنج شهرستان می‌شود. چهار شهرستانی که از اصفهان منفک شدند جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرند هستند که حوزه‌های فرعی حوزه انتخابیه اصفهان محسوب می‌شوند.

وی افزود: ما علاوه بر این ۴ شهرستان، در شهرستان اصفهان ۲۰ منطقه برای برگزاری انتخابات داریم؛ شامل ۱۵ منطقه شهری به اضافه شهر بهارستان، بهاب، براآن شمالی، براآن جنوبی و یک منطقه هم به عنوان شعب سیار وجود دارد. در این ۲۰ منطقه برای هر منطقه‌، با تأیید هیأت اجرایی یک مسئول معین شده است و جلسات هفتگی با این مسئولین داریم که پیرامون موضوعات مختلف همفکری می‌کنیم.

فرماندار اصفهان ادامه داد: افرادی که به عنوان مسئول منطقه انتخاب شده‌اند، از افراد با تجربه دوره‌های گذشته و از میان خود مردم هستند. در هر منطقه ۵ کمیته تشکیل می‌شود. کمیته آموزش، کمیته مشارکت همگانی، کمیته فناوری، کمیته پشتیبانی و کمیته امور اجرایی انتخابات، همگی در هر منطقه تشکیل شده است و جلسات آن از هفته آینده برگزار می‌شود تا افراد نسبت به مسئولیت خود به شکل تخصصی توجیه شوند.

احمدی تصریح کرد: تاکیداتی در جلسه امشب داشتیم که یکی از آنها تلاش برای مشارکت همگانی و ارائه راهکارهایی بود که منجر به مشارکت همگانی شود. نکته دوم اصل بی طرفی است و در همین راستا به مسئولین مناطق تاکید شده است که این اصل را رعایت کنند و قرار نیست که دست اندر کاران انتخابات جهت‌گیری له یا علیه داوطلبین داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بر هماهنگی و هم افزایی بین دست اندر کاران انتخابات و به خصوص هماهنگی با هیأت نظارت و مسئولین نظارت در مناطق تاکید شده است و سعی بر این است که با جوی صمیمانه و همدلی مضاعف کار را پیش ببرند.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه همه مسئولین از بین مردم هستند و چشم داشتی ندارند گفت: تلاش ما این است که در جهت اهداف عالی انقلاب اسلامی جلو برویم و همگی بر این موضوع تاکید دارند، تا امروز هم در جلساتی که داشته‌ایم شاهد هستیم که مسئولین تا پاسی از شب درگیر جلسات هستند و بعد از توجیه، در مناطق فعالیت می‌کنند و همه با انگیزه فوق‌العاده ای کار را انجام می‌دهند.

احمدی افزود: تاکید دیگر ما بر استفاده از تجربه و جوان گرایی است. ما در برگزاری انتخابات هم به تجربه افراد مجرب و هم به جوان گرایی نیاز داریم و تا پایان آذرماه وضعیت شعب مناطق مختلف را طبق پیشنهادات و با تاییدیه هیأت اجرایی تعیین خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات به ابتکارات جدید نیاز داریم گفت: از جمله این ابتکارات، استفاده از رأی اولی‌هایی است که خودشان می‌توانند به عنوان اعضای شعب اخذ رأی به کار گرفته شوند، در همین راستا با مجموعه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش هماهنگی‌هایی انجام گرفته تا افراد داوطلبی را که حاضر هستند در شعب اخذ رأی کمک کنند، از میان رأی اولی‌ها به ما معرفی کنند و قرار است بعضی از شعب خاصمان را برای این موضوع اختصاص دهیم.

فرماندار اصفهان با اشاره به الکترونیکی شدن انتخابات گفت: ما پیشنهاد برگزاری انتخابات کاملاً الکترونیک را به وزارت کشور داده‌ایم اما هنوز اعلام نشده است که انتخابات ۱۰۰ درصد در اصفهان الکترونیک خواهد بود یا خیر، اگرچه بسیاری از فرآیندهای انتخابات الکترونیکی است و به همین دلیل حتماً از کارشناسان آی تی استفاده خواهیم کرد و آموزش‌های لازم هم برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

احمدی تاکید کرد: انتخابات متعلق به مردم است و برگزار کننده آن نیز مردم هستند. در سطح شهرستان و بخش، اعضای هیأت اجرایی از میان معتمدین مردم انتخاب می‌شوند و اعضای شعب و مناطق ۲۰ گانه از بین معتمدین محل با تأیید هیأت اجرایی انتخاب می‌شوند.

وی افزود: اعضای شعب اخذ رأی نیز چه آنهایی که از طریق هیأت اجرایی انتخاب می‌شوند و چه آنهایی که از طریق هیأت نظارت انتخاب می‌شوند، همگی از میان مردم هستند و تاکید داریم که گروه‌های مختلف سیاسی در آن دخیل باشند. ما در انتخاب اعضای شعب، نگرش‌های سیاسی افراد را ملاک قرار نداده‌ایم بلکه به اینکه معتمد مردم باشند توجه کرده‌ایم. در هیأت اجرایی نیز از سلایق مختلف سیاسی حضور دارند و همگی انسان‌های بسیار با تقوایی هستند که برای تأیید و یا عدم تأیید صلاحیت داوطلبان هم عهد شدند که تنها رضایت خدا را در نظر بگیرند و سفارش کسی را در نپذیرند.

کد خبر 707603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.