وضعیت پیچیده جدول برترین تیم‌های دوم گروه / سپاهان و پرسپولیس محکوم به پیروزی

تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس ایران با کسب یک برد و یک تساوی در دو هفته پایانی لیگ‌قهرمانان آسیا می‌توانند به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رقابت‌های هفته پنجم مرحله گروهی فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ لیگ‌قهرمانان آسیا امروز با انجام بازی‌های مهم پیگیری می‌شود. چند بازی سخت صورت گرفته و تا دقایقی دیگر تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس دو نماینده کشورمان با رقبا روبه‌رو خواهند شد.

تیم فوتبال الشارجه امارات در دیدار حساس خود با تیم السد قطر با نتیجه دو بر صفر شکست خورد تا با این نتیجه صدر جدول را به تیم نسف‌قارشی ازبکستان واگذار کند. با این نتیجه الشارجه با هشت امتیاز به رتبه دوم جدول سقوط کرد و السد هفت امتیازی شد تا شانس صعود داشته باشد.

به‌غیر از تیم فوتبال نوبهار ازبکستان هم‌گروهی نساجی ایران که با ۱۰ امتیاز پشت‌سر الهلال عربستان قرار گرفته و تا حد زیادی صعود خود به مرحله بعدی را به عنوان بهترین تیم دوم مسجل کرده، پرسپولیس و سپاهان ایران هم شانس خوبی دارند تا به مرحله بعدی صعود کنند.

نکته اینجاست که الفیصلی اردن برای دقایقی تمام معادلات گروه را با گل خود در ثانیه‌های پایانی نیمه اول برهم ریخت، اما نسف‌قارشی در نیمه دوم با توپ پر وارد زمین شد و سه گل زد تا به صدرنشینی خود ادامه دهد. شکست الفیصلی باتوجه به جدول صعود تیم‌های دوم برتر به نفع پرسپولیس می‌شد که این اتفاق رخ نداد.

پرسپولیس و سپاهان هم‌اکنون هفت امتیاز دارند و با فرض بر اینکه یک پیروزی از دو بازی آینده کسب کرده و ۱۰ امتیازی خواهند شد و نسبت به پاختاکور ازبکستان برتری کامل خواهند داشت در صورتی که الشارجه نتواند در هفته پایانی الفیصلی اردن را شکست دهد یا اگر نسف‌قارشی به السد ببازد، پرسپولیس و سپاهان شانس صعود بسیار خوبی به مرحله بعد خواهند داشت.

اگر پرسپولیس و سپاهان بتوانند از دو بازی باقی‌مانده و بسیار سخت خود در لیگ قهرمانان آسیا یک برد و یک تساوی یعنی چهار امتیاز بگیرند، با توجه به تفاضل گل موجود در جدول رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، هر دو تیم از شانس بسیار خوبی برای صعود برخوردار خواهند بود.

کد خبر 707575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.