نقش فضای مجازی در تشکیل حاکمیت/ اداره انتخابات به صورت تک حزبی نشدنی است

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: امروزه حاکمیت دست کسانی است که فضای مجازی را در اختیار دارند و اینکه حزب یا گروهی از هر دو جناح سیاسی بتواند به‌تنهایی انتخابات را در جامعه اداره کند، شدنی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست خبری شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان بعدازظهر امروز _دوشنبه ششم آذر_ با حضور برخی از مسئولان و دبیران احزاب سیاسی انقلابی فعال برگزار شد.

فضای مجازی موجب تغییر در حکمرانی بر مردم شده است

اکبر خلیلیان، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان در این نشست با بیان اینکه حاکمیت فضای مجازی موجب تغییر در حکمرانی بر مردم شده است و تشکل‌ها مانند گذشته حکمرانی مطلقی ندارند، اظهار کرد: شاهدیم که مردم آمریکا و اروپا در صحنه حضور پیدا می‌کنند و علیه حکومت‌های خود شعار می‌دهند که نتیجه تأثیر فضای مجازی بر تزلزل دولت‌ها است.

وی تاکید کرد: امروزه حاکمیت دست کسانی است که فضای مجازی را در اختیار دارند و اینکه حزب یا گروهی از هر دو جناح سیاسی بتواند به‌تنهایی انتخابات را در جامعه اداره کند، شدنی نیست؛ از این‌رو تشکیل ائتلاف ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: گروه‌ها و احزاب هم‌سو باید در کنار هم قرار گیرند و حاکمیت حزبی به صورت ائتلاف در جامعه حکم‌فرما شود.

ضرورت مشارکت جوانان در شورای ائتلاف و نیز جوان‌گرایی در مجلس

عبدالله حق‌شناس، جانشین رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص مشارکت جوانان در شورای ائتلاف و نیز جوان‌گرایی در مجلس اظهار کرد: در تمام جلسات و نامه‌ها و ابلاغیات بر جوان‌گرایی تاکید شده است و این امر اجتناب‌ناپذیر است؛ چراکه آینده کشور در دست جوانان است، اما در خصوص اینکه چرا جوانان از این مشارکت استقبال نمی‌کنند، تقصیر ما نیست.

وی ادامه داد: جوانان با تشکل‌ها مرتبط نیستند، اما تاکید شده است برای حضور و مشارکت جوانان در انتخابات باید روی قشر جوان در احزاب و تشکل‌ها سرمایه‌گذاری کرد و حتی اگر لازم شد برای حضور آن‌ها در فضای مجازی برنامه‌ریزی کرد.

ضرورت ایجاد مجلس مقاوم و مؤثر بر مجالس سایر کشورهای منطقه

جانشین رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان درباره مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ابراز کرد: طبق نظرسنجی‌های انجام شده حوادث غزه پنج درصد به افزایش مشارکت مردم کمک کرده است؛ همچنین ۱۸ درصد از افراد گفته‌اند احتمالاً شرکت می‌کنیم که اگر نیمی از آن‌ها هم در انتخابات شرکت کنند به مرز ۵۰ درصد مشارکت خواهیم رسید.

وی ادامه داد: اخلاق‌گرایی، پاکدامنی اقتصادی، توانمندی مدیریتی و تشکل‌گرایی از ویژگی‌های ما در گزینش افراد به عنوان نامزد انتخاباتی است تا بتوانیم یک مجلس مقاوم و مؤثر بر مجلس کشورهای جبهه مقاومت و منطقه داشته باشیم.

حق‌شناس تصریح کرد: همان‌طور که سازمان‌های نظامی ما بر سازمان‌های نظامی دیگر کشورها تأثیر گذاشته‌اند، ما به دنبال مجلسی هستیم که بتواند در تراز انقلاب اسلامی و مقاوم باشد و شاخه سیاسی مقاومت را تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه در کشور ۱۳ حزب اصولگرا و در استان اصفهان ۹ حزب اصولگرا ائتلاف کرده‌اند، اذعان کرد: جمعیت پیشرفت و عدالت، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جبهه پیروان خط امام و رهبری، کانون دانشگاهیان، حزب عدالت و توسعه، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و حزب توسعه و عدالت احزابی هستند که در استان اصفهان ائتلاف کرده‌اند.

جانشین رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: شورای ائتلاف استان اصفهان از ۲۵ نفر عضو تشکیل شده است که پس از تشکیل هیئت مؤسس به حزب مرکزی کشور معرفی خواهند شد و مجمع را برگزار خواهند کرد که در اصفهان هنوز مجمعی برگزار نشده است.

وی با بیان اینکه شورا ائتلاف در ۲۳ شهرستان استان و پنج شهرستان اصفهان شامل ۱۴ شهر مرکزی و ۹ شهر فرعی نماینده دارد، گفت: این شورا فقط در خور و بیابانک نماینده ندارد.

ریل‌گذاری شورای ائتلاف در مسیر افزایش مشارکت مردم در انتخابات

حق‌شناس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر حضور بانوان در این شورا ابراز کرد: تشکیل معاونت بانوان در اصفهان از برنامه‌های ما است و قرار است همایشی به همین منظور در دی‌ماه برگزار شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شعار ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی «عقلانیت، معنویت و عدالت» است، انتظار داریم منتخبان مردم در رسیدن به ایرانی قوی تلاش کنند.

جانشین رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان با تاکید بر سیاست این شورا و لزوم مشارکت مردم در انتخابات گفت: سیاست شورای ائتلاف اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب است و ریل‌گذاری ما در این راستا خواهد بود.

۴ اصل رهبر انقلاب راهبرد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی است

محمدعلی قیصری‌ها، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان در ادامه اظهار کرد: مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت راهبرد شورای ائتلاف انقلاب اسلامی است و به دنبال این هستیم که وحدت عملی در همه شهرستان‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه تشکیلات شورای ائتلاف در اصفهان دارای هفت معاونت امور شهر و روستا، بانوان، آموزش و نیروی انسانی، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی، احزاب و تشکل‌ها، رسانه و فضای مجازی و سازمان و شبکه سازی است، در خصوص هفت کمیته این شورا عنوان کرد: شورای ائتلاف بر اساس کمیته‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، جوانان و دانشجویان، اقتصادی، روستایی و عشایری شکل گرفته است.

هدف شورای ائتلاف کادرسازی برای حضور جوان مؤمن انقلابی است

مهدی بصراوی، دبیر حزب توسعه و عدالت اسلامی در استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: زمینه کادرسازی جوان مؤمن انقلابی باید فراهم شود که یکی از اهداف تشکیل شورای ائتلاف است.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس لازم است موتور محرکه یعنی نیروهای جوان را حفظ کنند و از آنها به عنوان مشاوران خود استفاده کنند که این همان ریل گذاری برای آینده کشور است.

کد خبر 707572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.