بهبود کیفیت محیط شهرها از اهداف اصلی طراحی فضاهای شهری است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه توجه به بهبود کیفیت محیط شهرها از اهداف اصلی طراحی فضاهای شهری است، گفت: فضاهای سبز شهری در زندگی روزمره شهروندان از جمله نشاط و شادابی، فراهم‌سازی بستر گذراندن اوقات فراغت، توسعه ورزش همگانی و توسعه پایدار شهرها نقش بسزایی دارد.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دنبال توسعه شهرنشینی و گسترش بی‌سابقه شهرها و مناطق ساخته شده، هدف نجات شهرها از چنین وضعی مدنظر طراحان شهری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه توجه به بهبود کیفیت محیط شهرها از اهداف اصلی طراحی فضاهای شهری است، افزود: فضاهای سبز شهری در زندگی روزمره شهروندان از جمله نشاط و شادابی، فراهم‌سازی بستر گذراندن اوقات فراغت، توسعه ورزش همگانی و توسعه پایدار شهرها نقش بسزایی دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: باغ‌بام، بام سبز، دیوار سبز و نظایر آن، فناوری‌های متعددی است که در زمینه‌های انرژی و محیط‌زیست از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است و امروزه راجع به آن‌ها در منابع مختلف مطالب فراوان و متنوعی یافت می‌شود.

عرفان‌منش تصریح کرد: این فناوری‌ها به لحاظ زیست‌محیطی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، اقتصاد، موضوعات اجتماعی، روان‌شناسی، فرصت‌های تفریحی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، پیشگیری از ایجاد جزایر گرمایی، بهبود کیفیت هوا و آب، جنبه‌های زیبایی‌شناسی و هنری دارای کاربردهای وسیع و مزایای قابل توجهی هستند که بعضی از این مفاهیم در باغ‌های معلق بابل نیز مورد توجه و استفاده بوده است.

کد خبر 707569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.