سپاهان ۱- نیروی هوایی ۰؛ برد نفسگیر برای امیدواری تا هفته آخر

تیم‌ فوتبال سپاهان موفق شد با یک گل از سد تیم نیروی هوایی عراق عبور کند تا امیدوار به هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته پنجم گروه C لیگ قهرمانان آسیا، امروز _دوشنبه، ششم آذرماه_ از ساعت ۲۱:۳۰ تیم‌های سپاهان و نیروی هوایی عراق در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان یک برد شیرین و مهم برای تیم اصفهانی به دست آمد تا این تیم امیدوارانه پای در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بگذارد.

هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های سپاهان ایران و نیروی هوایی عراق

ورزشگاه: آزادی تهران

تماشاگر: حدود ده هزار نفر

گل‌ها:

فرشاد احمدزاده (دقیقه ۴) برای سپاهان

اخطار:

فرشاد احمدزاده (دقیقه ۸) از سپاهان

ابراهیم بایش (دقیقه ۲۴) از نیروی هوایی

سعد عبدالامیر (دقیقه ۲۷) از نیروی هوایی

فرانکو آتچو (دقیقه ۸۱) از نیروی هوایی

مصطفی سعدون (دقیقه ۸۲) از نیروی هوایی

رامین رضائیان (دقیقه ۸۲) از سپاهان

سمپسون ادوکو (دقیقه ۹۰) از نیروی هوایی

پیام نیازمند (دقیقه ۱۱+۹۰) از سپاهان

اخراج

اخراج: محمد جواد حسین نژاد (دقیقه ۴۳) از سپاهان

هادی محمدی (دقیقه ۹۰) از سپاهان

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، هادی محمدی، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، محمد قربانی، محمد کریمی، محمدجواد حسین‌نژاد، آریا یوسفی (۴۶- شهریار مغانلو)، فرشاد احمدزاده (۳+۹۰- سیاوش یزدانی) و رضا اسدی (۷۶- برایان دابو)

سرمربی: ژوزه مورایس

نیروی هوایی: محمد حمید فرحان، ابراهیم بایش، علی جاسم، همام طارق (۵۹- شریف عبدالکاظم)، فرانکو آتچو (۷+۹۰- فرانک آبوگو)، مصطفی سعدون، سعد عبدالامیر (۸۰- سمپسون ادوکو)، باکاری اندیایه (۵۹- قاسم مجید)، حمود مشعان، رسلان حنون و مهند عبدالرحیم

سرمربی: ایوب اودیشو

داور: عبدالراحمن الجاسم (قطر)

شرح بازی:

یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی آغاز شد که سپاهان در ابتدای بازی با روحیه بالا و بسیار جنگنده ظاهر شد. شاگردان مورایس که بازی را خیلی خوب آغاز کرده بودند به لطف پرس سنگین در یک سوم دفاعی حریف، مدافعان نیروی هوایی را به اشتباه انداختند تا قبل از دقیقه چهار این سپاهان باشد که به گل می‌رسد.

با این گل اوضاع برای سپاهان ایده‌آل شد و همه چیز برای تیم میزبان خوب پیش می‌رفت تا اینکه از حدود دقیقه ۲۰ به بعد نیروی هوایی با تسلط بر جو بازی خود را به سپاهان دیکته کرد و در سوی دیگر سپاهان در لاک دفاعی نشست.

بازی خوب نیروی هوایی تا پایان نیمه اول هرچند گل تساوی را در پی نداشت اما همین حملات باعث خطای شدید حسین نژاد روی بازیکن حریف شد تا سپاهان در انتهای نیمه نخست ۱۰ نفره شود.

نیمه دوم در حالی آغاز شد که سپاهان با توجه به ۱۰ نفره شدن بازی دفاعی را در دستور کار قرار داد و هیچ برنامه‌ای برای حمله در دستور کار قرار نداده بود.

در سوی دیگر نیروی هوایی که به حداقل یک امتیاز از این بازی نیاز داشت برای زدن گل تساوی خود را به آب و آتش زدن اما دفاع فشرده سپاهان با یک یار کمتر آنقدر بدون اشتباه عمل کرد که نیروی هوایی نتواند به جز یک بار نفوذ به آن یا چند شوت از راه دور موقعیت گل خطرناکی خلق کند.

سپاهان که نیمه دوم سختی را پشت سر می‌گذاشت در دقیقه ۹۰ با اخراج مستقیم هادی محمدی ۹ نفره شد تا کار سخت‌تری در ۱۰ دقیقه وقت تلف شده نیمه دوم داشته باشد، با این وجود سپاهان به لطف دفاع فشرده و بدون اشتباه و البته جو ورزشگاه توانست دروازه خود را بسته نگه دارد تا با سه امتیاز ارزشمند این دیدار شانس خود را تا هفته پایانی حفظ کند.

سپاهان که با این برد ۱۰ امتیازی شد حالا این شانس را دارد تا با پیروزی برابر الاتحاد در عربستان حتی به عنوان صدرنشین صعود کند اما شکست سپاهان در هفته پایانی می‌تواند به قیمت حذف این تیم تمام شود.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۴- سپاهان) - اشتباه مدافع راست نیروی هوایی در دفع توپ در عرض زمین باعث شد توپ در محوطه جریمه به رضائیان برسد تا او با جا گذاشتن دروازهبان، توپ و دروازه خالی را برای احمدزاده فراهم کند و دروازه مهمان خیلی زود باز شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۸- کرنر ارسالی رامین رضائیان در تیر دور با ضربه سر محمدی همراه شد اما توپ با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۷- فرار سعدون از سمت راست دفاع سپاهان با ارسال تیز در دهانه دروازه سپاهان همراه شد اما در یک قدمی دروازه در حالی که نیازمند هم جا مانده بود، عبدالرحیم نتوانست دروازه خالی را باز کند و ضربه‌اش از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۹- سعدون از سمت راست محوطه جریمه سپاهان نفوذ کرد و در موقعیتی خوب دروازه سپاهان را نشانه گرفت اما توپ با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۶- شوت محکم شریف از پشت محوطه جریمه سپاهان در دستان نیازمند آرام گرفت.

دقیقه ۷۰- شریف که به سمت چپ آمده بود با حرکت در عرض و شوتی کات دار و خطرناک دروازه سپاهان را نشانه گرفت اما نیازمند با جایگیری خوب توپ را مهار کرد.

دقیقه ۸۳- روی یک حمله سریع از سوی تیم مهمان علی جاسم روی خط محوطه جریمه سپاهان موقعیت خوب شوت زنی پیدا کرد اما ضربه محکم او زاویه نداشت و در دستان نیازمند قرار گرفت.

اتفاق ویژه:

سپاهان در ۱۰ بازی اخیر خود در آسیا هیچ گاه نتوانسته بود تیمی غیر ازبکستانی را شکست دهد که این طلسم عجیب امشب در تهران برابر نیروی هوایی عراق شکست.

بهترین بازیکن:

فرشاد احمدزاده که گل برتری سپاهان را به ثمر رساند در کارهای دفاعی تیمش به خصوص در نیمه دوم مثمرثمر بود و در کنار رامین رضائیان بهترین بازیکنان زمین بودند.

کد خبر 707559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.