۳۰۸ سامانه هوشمند در جاده‌های شمال‌غرب کشور نصب می‌شود 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل و دبیر شورای مراکز مدیریت راه‌های شمال غرب کشور گفت: اخذ مجوز نصب و راه اندازی بیش از ۳۰۸ سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای در منطقه شمال غرب کشور با اعتباری بالغ بر ۷۶۳ میلیارد ریال انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا کلیم‌اله وثوقی عصر امروز در بازدید از مرکز مدیریت راه‌ها از انتخاب استان اردبیل به عنوان دبیرخانه شورای مراکز مدیریت راه‌های منطقه شمال غرب کشور توسط مرکز مدیریت راه‌های کشور خبرداد و اظهار کرد: امور اخذ مجوز نصب و راه اندازی بیش از ۳۰۸ سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای در منطقه شمال غرب کشور با اعتباری بالغ بر ۷۶۳ میلیارد ریال انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای بهبود و ارتقای سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای و برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان و رانندگان عبوری از راه‌های این منطقه مجوز خرید و نصب سامانه‌های هوشمند اخذ شده و این سامانه‌ها طی ماه‌های آینده در راه‌های منطقه نصب و راه اندازی می‌شود.

دبیر شورای مراکز مدیریت راه‌های شمال غرب کشور اضافه کرد: به منظور بهبود خدمت‌رسانی نیروهای امدادی، اطلاعاتی و عملیاتی به کاربران جاده‌ای، رصد دقیق شرایط جوی در گردنه‌ها و نقاط حساس ترافیکی و همچنین تسریع در عملیات راهداری زمستانی در محورهای مواصلاتی و شریانی منطقه شمال‌غرب کشور با اعتباری بالغ بر ۷۱۰ میلیارد ریال، ۵۳ سامانه نظارت تصویری جدید نصب و ۱۶۹ سامانه جایگزین خواهد شد.

وثوقی ادامه داد: همچنین در راستای تصویربرداری دقیق و رصد شرایط جوی از محورهای مواصلاتی و ارائه آن به کاربران سامانه ۱۴۱، مجوز نصب و راه‌اندازی ۴۱ سامانه جدید با اعتبار بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال اخذ شده است.

وی گفت: در بخش سامانه‌های ثبت تخلفات هوشمند جاده‌ای و با هدف رصد سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط خودروهای عبوری، مجوز نصب و راه‌اندازی ۴۵ سامانه جدید به منطقه شمال غرب کشور اختصاص یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵۹ سامانه با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در راه‌های استان اردبیل نصب و راه اندازی خواهد شد.

کد خبر 707543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.