ناتو خواهان تمدید آتش‌بس در غزه شد

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز (دوشنبه) خواستار تمدید «توقف بشردوستانه» میان رژیم صهیونیستی و حماس شد که اکنون در چهارمین و آخرین روز خود قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، ینس استولتنبرگ در یک کنفرانس خبری در بروکسل اظهار داشت: من از توافق بین اسرائیل و حماس که منجر به آزادی اسرا و ارسال کمک‌های بیشتر بشردوستانه بیشتر به غزه شده است، استقبال می‌کنم.

دبیرکل ناتو با بیان اینکه «خواستار تمدید این توقف [آتش‌بس موقت] است»، خاطر نشان کرد: این امر به مردم غزه کمک و اسیران بیشتری را آزاد می‌کند.

استولتنبرگ ادامه داد: رنج و مصیبتی که شاهد آن بوده‌ایم، بر لزوم یک راه حل سیاسی پایدار تاکید می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به تازگی با تاکید بر اینکه «بدون تشکیل کشور فلسطین، صلح و امنیت برای اسرائیل وجود نخواهد داشت»، تمدید آتش‌بس در غزه با هدف تلاش برای دستیابی به راه‌حل سیاسی درگیری میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را خواستار شد.

به گزارش ایمنا، بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبند نبودن آن به معاهدات بین المللی و اصول انسانی نشان داد که چیزی جز مقاومت مسلحانه، پاسخ اشغالگری نیست.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در هفت اکتبر (۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

علیرغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت‌های غربی از جمله دولت‌های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد و آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از روز جمعه آغاز شد.

کد خبر 707538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.