تنها ۳۰ درصد اماکن عمومی کردستان مناسب‌سازی شده است

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: تنها ۳۰ درصد از اماکن، ساختمان‌های اداری و مکان‌های عمومی استان کردستان برای تردد معلولان مناسب‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی بهزیستی کردستان، حسین رسولی اظهار کرد: در موضوع مناسب‌سازی، برخی مدیران ادارات استان رسالت خود را انجام نداده و این مسئله تحقق پیدا نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از دغدغه‌های مدیران باید توجه ویژه به معلولان و افراد کم‌توان به‌ویژه در زمینه مناسب‌سازی اماکن عمومی باشد. افزود: هم‌اکنون نگاه جهانی به معلولیت، اجتماعی است و جامعه باید خود را با معلولان تطبیق دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان ادامه داد: در بهترین حالت فقط ۳۰ درصد از اماکن، ساختمان‌های اداری و مکان‌های عمومی استان کردستان برای تردد معلولان مناسب‌سازی شده است.

رسولی تصریح کرد: در موضوع مناسب‌سازی ابتدا محیط زندگی افراد دارای معلولیت و نیز مناسب‌سازی فضای عمومی مورد تاکید است که پیشنهاد شده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، حداقل یک درصد اعتبارات ادارات را به بحث مناسب‌سازی اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: از ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی در استان کردستان، ۴۷ درصد دچار معلولیت شدید و سایر معلولان  در رده‌های متوسط و خفیف هستند.

کد خبر 707511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.