برگزاری ۷۵ محفل قرآنی در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن در خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف خراسان شمالی گفت: حدود ۷۵ محفل قرآنی در شهرستان‌های استان با حضور مردم و قاریان بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید آسوده امروز _دوشنبه ششم آذر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در خراسان شمالی اظهار کرد: ۷۰۰ شرکت‌کننده برای این دوره از مسابقات به خراسان شمالی سفر می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات از نهم تا هجدهم آذر افزود: ۱۱ داور ملی این مسابقات را داوری خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری محافل انس با قرآن در حاشیه این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: در آستانه برگزاری این رویداد قرآنی در خراسان شمالی بالغ بر ۷۵ محفل قرآنی در شهرستان‌های استان و با حضور مردم و قاریان بین‌المللی برگزار می‌شود.

آسوده بیان کرد: مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و آستان امام‌زادگان میزبان این محافل خواهند بود.

وی افزود: بخش آوایی این دوره از مسابقات شامل حفظ کل و ۲۰ جز قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم، بخش معارف عمومی شامل ترجمه سوره‌های یس و الرحمن و بخش معارف تخصصی نیز شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است.

مدیرکل اوقاف خراسان شمالی با اشاره به حضور هفت قاری مطرح ایرانی در استان گفت: محافلی با حضور این افراد در استان برگزار می‌شود.

تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقات اندیشیده شده است

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقات ملی قرآن در استان از جمله مکان برگزاری برای خواهران و برادران، محل‌های اسکان و پذیرایی و سایر موارد اندیشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد ملی فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل استان است که باید در اطلاع‌رسانی آن نیز تلاش کنیم.

حسین‌نژاد گفت: استان خراسان شمالی در بخشی از زیرساخت‌ها ضعیف است، اما با توجه به هم‌افزایی و مشارکت سازمان‌ها، توانایی برگزاری چنین رویدادهایی را دارد.

کد خبر 707505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.