خواب زمستانه نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس

رئیس انجمن نیروگاه‌های تولید پراکنده اصفهان گفت: قطعی گاز از روز یکشنبه، پنجم آذر برای تمام نیروگاه‌های پراکنده در سطح کشور انجام شده است، در حالی که این موضوع منجر به متضرر شدن نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس می‌شود.

محمود پوربهزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به علت کمبود و افت فشار تصمیم گرفته شده است گاز تمام نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس در سطح کشور قطع شود که تاکنون بیشتر نیروگاه‌ها خاموش شده‌اند و سایر نیروگاه‌ها تا روز دوشنبه، ششم آذر خاموش خواهند شد.

وی افزود: مطالبات ما بیش از یک سال است پرداخت نشده است و این خاموشی مجدد موجب ایجاد مشکلاتی به‌خصوص در پرداخت دستمزد نیروها خواهد شد.

رئیس انجمن نیروگاه‌های تولید پراکنده اصفهان در ارتباط با مدت زمان قطعی گاز گفت: سال گذشته به مدت سه ماه یعنی تا فروردین قطعی گاز داشتیم، اما تاکنون مدت زمان مشخصی برای قطعی اعلام نشده است.

پوربهزاد افزود: قطعی گاز موجب متضرر شدن نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس می‌شود.

وی در ادامه گفت: برای خاموشی نیروگاه‌ها باید ژنراتور و رادیاتور قطع و خاموش شود که این کار با تخلیه آب و ضد یخ به دلیل اینکه سرما موجب ترکیدن آن نشود، انجام می‌شود.

رئیس انجمن نیروگاه‌های تولید پراکنده اصفهان اضافه کرد: برای شروع مجدد نیروگاه‌ها حداقل یک هفته با صرف هزینه زیاد لازم است که برای آغاز به کار، هر ژنراتور به یک بشکه ضد یخ و آب مقطر نیاز دارد.

پوربهزاد درباره آب مصرفی نیروگاه‌ها گفت: آب مقطر لیتری ۱,۰۰۰ تومان و ضد یخ بشکه‌ای حدود ۲۰ میلیون تومان است که باید خریداری شود، این در حالی است که هیچ در آمدی در مدت خاموشی نخواهیم داشت و باید هزینه بالایی برای این مواد پرداخت کنیم.

رئیس انجمن نیروگاه‌های تولید پراکنده اصفهان درباره مطالبات خود از وزارت نیرو افزود: خرید، پرداخت قیمت تمام‌شده برق، در اختیار گذاشتن امکانات و پاسخگویی به سوالات از مطالبات ما هستند.

پوربهزاد با اشاره به عادلانه نبودن قیمت برق گفت: قیمت تمام‌شده هر کیلووات برق بیشتر از هزار تومان است، در حالی که برق خریداری شده از ما حدود ۶۰۰ تومان است که همان هم پرداخت نمی‌شود.

کد خبر 707483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.