«خورشید من بمان» بر دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) نقش بست

طرح دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) شهر تهران با عنوان «خورشید من بمان» به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طرح جدید دیوارنگاره میدان ولی‌عصر (عج) تهران با عنوان «خورشید من بمان» به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه امروز _دوشنبه ششم آذر_ به همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج رونمایی شد.

این دیوارنگاره طرحی از خانه طراحان انقلاب اسلامی است که لیلا تیمورنژاد ایده و تصویرسازی و علی خلج ترکیب نوشتار آن را برعهده داشتند.

در توضیح این دیوارنگاره با شعری از محسن عرب‌خالقی آمده است: «خورشید من به جانب مغرب روان مشو / قدری دگر به خاطر این آسمان بمان»

«خورشید من بمان» بر دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) نقش بست

به گزارش ایمنا، ایام شهادت حضرت زهرا (س) در بین شیعیان به ایام فاطمیه معروف است و تاریخ شهادت حضرت فاطمه (س) در دو تاریخ سیزدهم جمادی‌الاول تا سوم جمادی‌الثانی قرار دارد؛ برای شهادت حضرت زهرا (س) تاریخ‌های متفاوتی ذکر شده است که از این بین سه روایت اصلی شهرت دارد و محققان تاریخ اسلام معتقدند روایت سوم یعنی ۹۵ روز، بیشتر مورد توجه و سندیت تاریخی است، اما مراجع تقلید و اهل معرفت به مؤمنان توصیه می‌کنند که هر سه دهه را به عزاداری بپردازند.

  • روایت ۴۰ روز بعد از رحلت رسول‌الله (ص) که مصادف با هشتم تا دهم ربیع‌الثانی است و دهه اول نامیده می‌شود.
  • ۷۵ روز بعد از رحلت رسول‌الله (ص) مصادف با سیزدهم تا پانزدهم جمادی‌الاولی که دهه دوم است.
  • ۹۵ روز بعد از وفات رسول‌الله (ص) که دهه سوم نامیده می‌شود، مصادف با یکم تا سوم جمادی‌الثانی است.
کد خبر 707481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.