زندان شهرستان بانه به خارج از شهر انتقال پیدا کند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با تاکید بر لزوم انتقال زندان بانه به خارج از شهر گفت: ضروری است تا مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اختصاص زمین مناسب برای انتقال زندان بانه به خارج از شهر، مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کردستان، محمد جباری امروز _دوشنبه ششم آذر_ در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بانه اظهار کرد: دادستان جایگاه خطیر و ارزشمندی در دستگاه قضائی دارد که به صورت هم‌زمان قاضی، مدیر و وکیل مدافع در اجرا و تحقق عدالت در جامعه است.

وی افزود: اجرای عدالت در جامعه باید مصروف به شناخت آن باشد که شناخت عدالت بسیار دشوارتر از اجرای آن است و در این زمینه تمام نهادها موظفند تا دستگاه قضائی را در اجرای عدالت یاری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج گفت: مردم بانه انتظار مضاعفی از مسئولان برای خدمتگزاری دارند که رفع مسائل و مشکلات این شهرستان با هم‌سویی، هم‌افزایی و انجام وظایف ادارات مسئول میسر می‌شود.

جباری با بیان اینکه اولویت‌های این شهرستان در موضوع حقوق عامه نیز باید شناسایی شود، تاکید کرد: دستگاه قضائی در حوزه حقوق عامه نظیر تأمین آب شرب، صیانت از منابع طبیعی، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز وظایفی دارد که در قانون مشخص شده است.

وی اضافه کرد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز، هم در داخل محدوده شهر و هم در خارج از محدوده شهر، از مصادیق اصلی حقوق عامه به‌شمار می‌رود، ضروری است تا کارگروه و کمیته ویژه‌ای با مدیریت شهرداری بانه و حضور دادستان این شهرستان تشکیل و با استفاده از استراتژی برنامه‌ریزی‌شده، به صورت تیمی و گروهی با حمایت‌های لازم از شهردار و رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان در جهت مقابله با این تخلفات اقدام شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با انتقاد از کمبود پارکینگ در شهرستان بانه گفت: معضل ترافیک در شهرستان به چشم می‌خورد که ضروری است تا با احداث پارکینگ‌های عمومی این مشکل رفع شود.

جباری با تاکید بر لزوم انتقال زندان بانه به خارج از شهر افزود: ضروری است تا مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اختصاص زمین مناسب برای انتقال زندان بانه به خارج از شهر، مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های سعید اسکندری دادستان سابق بانه، حکم انتصاب حجت نصیری‌پور به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب بانه به وی اهدا شد.

کد خبر 707428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.