گسترش آتش‌سوزی جنگل‌های هیرکانی در غرب مازندران

فرماندار نوشهر از سرایت آتش‌سوزی جنگل‌های هیرکانی در این منطقه خبر داد و گفت: بیشتر پوشش گیاهی در این منطقه راش، ممرز و بلوط است و تیم‌های اطفای حریق از دو مسیر در حال عملیات هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، رستم زرودی امروز _دوشنبه ششم آذر_ در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان نوشهر در بخشداری کجور اظهار کرد: با توجه به وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی و سرایت آن به جنگل‌های کجور، جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه نوشهر و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان نوشهر در بخشداری کجور در حال برگزاری است.

وی افزود: اطفای حریق با یگان‌های اداره کل منابع طبیعی، سپاه، نیروهای هلال‌احمر، محیط زیست، هیئت کوهنوردی، نیروهای مردمی و بسیج همچنان ادامه دارد.

فرماندار نوشهر تصریح کرد: آتش‌سوزی به صورت پراکنده در مساحت حدود پنج هکتار از اراضی جنگلی به شکل لکه‌ای در حال گسترش است که بیشتر آتش‌سوزی مربوط به برگ‌های خشک سطح زمین می‌شود و تعداد آتش‌سوزی درختان بسیار محدود است.

زرودی اضافه کرد: بیشتر پوشش گیاهی در این منطقه راش، ممرز و بلوط است و تیم‌های اطفای حریق از دو مسیر در حال عملیات هستند.

وی ادامه داد: دو منطقه پلهم ستان و آغوزک بن، کانون آتش‌سوزی است که مسیر نخست از امام‌زاده نره کلیک و پلهم ستان و مسیر دوم از ویسر شور آب گرک و آغوزک بن است.

فرماندار نوشهر تاکید کرد: حسب دستور، تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان در حالت آماده‌باش هستند و با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، صبح فردا از زمین و هوا (توسط هلیکوپتر آب‌پاش) اطفای حریق با تعداد نفرات و امکانات بیشتر ادامه خواهد داشت و هم‌اکنون نیز یک اکیپ در این منطقه مستقر هستند.

کد خبر 707426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.