چرا شهرداری‌های هلند جشن‌های سال نو را ممنوع کردند

گزارش‌ رسانه‌های هلندی حاکی از آن است که تعداد شهرداری‌هایی که در شب سال نوی میلادی نمایش آتش‌بازی را ممنوع کرده‌اند به ۱۶ شهر رسیده است. تیلبورگ، آرنهم، آمرسفورت و آیندهوون برای اولین‌بار در تاریخ خود اجازه برگزاری نمایش‌ و جشن‌های پر سر و صدا را نخواهند داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مقامات محلی هلندی به‌طور فزاینده‌ای در حال ممنوع کردن آتش‌بازی و جشن‌های سال نو در شهرهای مختلف به دلایل امنیتی و محیط زیستی هستند. نمایشگرهای رنگارنگ محیطی و آتش‌بازی‌های پر سر و صدا باعث ایجاد آلودگی صوتی می‌شود که علاوه بر انسان‌ها به ویژه برای حیوانات شهر آسیب‌زا است. استفاده از قوطی‌ها و ظروف کاغذی نیز که معمولاً در پذیرایی این جشن‌ها استفاده می‌شود، موجب آلودگی و انباشت زباله می‌شود.

موضوع دیگر بحث ایمنی است، زیرا افرادی که آتش‌بازی را به راه می‌اندازند اغلب در معرض خطر آسیب‌دیدگی‌های جدی هستند که به نوبه خود موجب افزایش چشمگیر مراجعه به مراکز مراقبت‌های اورژانس در سراسر این کشور می‌شود.

چرا شهرداری‌های هلند جشن‌های سال نو را ممنوع کردند

بعضی از شهرداری‌هایی که این ممنوعیت را اعمال نکرده‌اند بر این باور هستند که اجرای چنین قانونی باعث به وجود آمدن نوعی تضاد با جشن‌های ملی و محلی می‌شود و به همین علت نباید با این کار باورهای و شادی‌های مردم را زیر پا گذاشت، اما مسئولان موافق نیز اعتقاد دارند که شادی یک‌شبه نباید هرج و مرج ایجاد کند و امنیت شهر و مردم را به خطر بیندازد.

حداقل ۲۲ شهرداری هلندی معتقدند که باید یک ممنوعیت ملی برای روشن کردن و فروش وسایل آتش‌بازی وجود داشته باشد. با این حال، حتی اعضای پارلمان هلند نیز نتوانسته‌اند در مورد این موضوع به اجماع برسند.

چرا شهرداری‌های هلند جشن‌های سال نو را ممنوع کردند

کد خبر 707416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.