رشد ۵۱ درصدی پرداخت عوارض به فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: پرداخت عوارض به فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در سال جاری رشد ۵۱ درصدی داشته است.

سید بهاالدین میرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اراک اظهار کرد: موضوع درآمد مالیاتی هر ساله برای همه استان‌ها از طرف دولت مصوب و میزان درآمد مالیاتی قابل وصول و سهمیه هر استان به صورت مشخص در این دستورالعمل ذکر می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان وصول درآمد مالیاتی امسال استان تاکنون به ۱۶۰ درصد رسیده است، افزود: بر اساس قوانین درآمد بالای صد درصد وصولی به خود استان اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد درآمد مازاد به بودجه دستگاه‌های اجرایی استان اختصاص خواهد یافت تا در راستای ارائه خدمات به مردم هزینه شود.

میرمحمدی تاکید کرد: وصول درآمدهای مالیاتی ایجاد شده در استان به گونه‌ای بوده است که نرخ مالیات واحدهای تولیدی در سال جاری هفت درصد کاهش داشته و از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش درآمد وصولی ایجاد شده ناشی از کشف اشخاص و شرکت‌هایی که فرار از مالیات داشته‌اند بوده است، تاکید کرد: بخشی از درآمد وصولی ناشی از کشف مودیانی که پرونده مالیاتی بوده‌اند و برای آنها پرونده مالیاتی تشکیل و برگه تشخیص مالیات برای آنها صادر شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی ادامه داد: ۴۶ میلیارد تومان برگه تشخیص مالیاتی برای تراکنش‌های بانکی در سال جاری صادر شده است.

میرمحمدی با بیان اینکه در تبصره ماده ۱۰۰ امسال بالای ۱۰۰ هزار اظهار نامه مالیاتی ثبت شده داشته‌ایم، گفت: در سنوات گذشته در حدود ۶۰ هزار اظهار نامه ثبت شده بود و در این خصوص رشد ۴۰ درصدی حاصل شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۹ درصد از درآمد استان توسط اداره کل امور مالیاتی وصول می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی اظهار کرد: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان یک موضوع جدید است و مودیان باید به آن توجه ویژه کنند و تکالیفی که به عهده آنهاست را انجام دهند تا مشمول جرایم مالیاتی نشوند.

میرمحمدی اضافه کرد: موضوع ثبت نام مودیان، عضویت در سامانه مودیان، فرآیند ثبت معاملات و ثبت مالیات در سامانه، میزان صدور صورت حساب الکترونیکی در یک سال از مهمترین مواردی است که مودیان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان برای شفاف سازی حساب‌ها و اسناد ومدارکی است که مودیان باید ارائه کنند و ایجاد این سامانه به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی ادامه داد: از ویژگی‌های قانون پایانه‌های فروشگاهی اتصال به سامانه مودیان و صدور صورتحساب‌های الکترونیکی و امکان اتصال به شبکه پرداخت است.

میرمحمدی با اشاره به اینکه سامانه مودیان تحت مدیریت سازمان امور مالیاتی است، تاکید کردد برای هر مودی یک کارپوشه تحریف می‌شود و تمام فعالیت‌های آن فرد در این سامانه قرار می‌گیرد و این سامانه می‌تواند مرجع صدور صورتحساب‌ها باشد.

وی تصریح کرد: طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد مالیات وصولی چهار درصد تحت عنوان عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت می‌شد و این پرداخت به صورت ماهیانه صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اضافه کرد: در سال جاری پرداخت عوارض علاوه بر دهیاری‌ها به سکونتگاه‌های غیر رسمی هم انجام می‌شود و این مبالغ به حساب فرمانداری‌های هر شهرستان واریز می‌شود.

میرمحمدی گفت: در هفت ماهه ابتدای سال دو هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان عوارض به فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها پرداخت شده و این رقم نسبت به سال گذشته رشد ۵۱ درصدی داشته است.

وی افزود: در موضوع بخشودگی جرایم مالیاتی در بخش تولید که اشخاص حقیقی بوده و از نظر کارشناسان در پرداخت مالیات ضعیف‌تر هستند، بالای ۹۰ درصد بخشودگی اعمال شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی با اشاره به بخشنامه‌ای که به تازگی در مورد مودیان کوچک ارسال شده است گفت: مودیانی که به مالیات تعیین شده اعتراض داشته‌اند و پرونده مالیاتی آنها در هیئت‌های حل اختلاف، بدوی و تجدید نظر در دست اقدام است، اگر از اعتراض خود انصراف بدهند و مالیات خود را قبول کنند تا میزان ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم برای آن‌ها قابل اعمال و مهلت این بخشودگی تا ۱۵ دی است.

کد خبر 707415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.