دستور وزیر اقتصاد برای تسریع در احداث آزادراه ساری-قائم‌شهر

وزیر اقتصاد و دارایی از انعقاد تفاهم‌نامه تامین مالی و تسریع در انعقاد تفاهم‌نامه‌ها در اجرای پروژه آزادراه ساری-قائم‌شهر در هفته‌های آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیداحسان خاندوزی امروز _دوشنبه ششم آذر_ در بازدید از پروژه آزادراه ساری-قائم‌شهر اظهار کرد: این آزادراه یکی از پروژه‌های اولویت‌دار در استان مازندران و نیز در استان‌های مرکزی کشور و استان‌های گلستان و خراسان شمالی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه از سوی استاندار و معاونان استانداری مازندران در حال پیگیری است، افزود: امروز به بانک ملی برای انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی دستوراتی داده شد، البته این پروژه نیازمند مصوبه‌ای برای دستگاه‌های دولتی از هیئت وزیران است که با دبیر کمیسیون اقتصادی دولت صحبت و مقرر شد هفته آینده یا دو هفته بعد در دستور کمیسیون اقتصادی دولت قرار گیرد و مصوبه مورد نیاز اخذ شود.

وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: با همتی که در استان برای اجرای این پروژه وجود دارد و توجه وزارت اقتصاد و راه، پروژه آزادراه ساری قائم‌شهر که از پروژه‌های اولویت‌دار و کمک‌کننده بلندمدت کریدورهای شمال جنوب است با سرعت بیشتری ادامه پیدا می‌کند.

خاندوزی با اشاره به اینکه اهمیت این پروژه به شکل ویژه‌ای پس از تصویب منطقه آزاد مازندران که بار ترافیکی بیشتری را متوجه منطقه می‌کند، نمایان شده است، اضافه کرد: این آزادراه در کاهش بار ترافیکی منطقه گره‌گشا است و اگر به انجام نرسد، برای مردم و مسافران شمال کشور در اوج بار ترافیکی مسافرت‌ها مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه میزان سهام این پروژه در بخش‌های مختلف نیز مشخص شده است، گفت: ۳۵ درصد سهام پروژه متعلق به بانک ملی ایران است که تأمین مالی را برعهده دارد. شرکت زیرمجموعه وزارت راه و سهم دولت مشخص شده است که امیدواریم با این مجموعه، فرایند تفاهم‌نامه‌ها پیش از موعد اجرا و منجر به پیشبرد پروژه شود.

کد خبر 707410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.