احتمال وقوع رگبار و آب‌گرفتگی معابر در مازندران

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: از روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری احتمال وقوع رگبار و آب‌گرفتگی معابر در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، ابراهیم تاکامی امروز _دوشنبه ششم آذر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بادهای جهت گرم جنوبی در استان شکل گرفته به‌ویژه در نواحی غرب استان موجب افزایش دما شده است، اظهار کرد: روز گذشته تنکابن با بیشینه دمای ۲۹ درجه گرم‌ترین نقطه استان مازندران بود.

وی افزود: از فردا جریانات جنوبی در منطقه تقویت می‌شود و در ارتفاعات و دامنه‌ها با وزش باد گرم نسبتاً شدید همراه است.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی مازندران از افزایش دمای هوا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خبر داد و خاطرنشان کرد: از فردا شب جریانات جنوبی در استان تضعیف و جریانات شمالی شکل می‌گیرد که بر اساس آن از بامداد سه‌شنبه تا بامداد چهارشنبه با عبور سامانه بارشی از منطقه، شاهد وزش باد نسبتاً شدید، رگبار باران، رعد و برق، کاهش دما و در مناطق مستعد حتی احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

تاکامی گفت: با توجه به اینکه بارش‌ها از نوع رگباری است، احتمال جاری شدن رواناب، سیلاب و آب‌گرفتگی معابر عمومی متحمل است و صبح چهارشنبه سامانه بارشی از استان خارج می‌شود.

وی افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه جو استان پایدار است و برای روز پنجشنبه افزایش دما را نیز در سطح استان پیش‌بینی می‌کنیم.

کد خبر 707371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.