سپاهان - نیروی هوایی / ارتش مورایس در حالت آماده‌​باش!

یکی از حساس‌​ترین دیدارهای هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بین تیم‌های سپاهان و نیروی هوایی عراق در ورزشگاه آزادی برگزار می​‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته پنجم گروه C لیگ قهرمانان آسیا، امروز _دوشنبه ششم آذر_ از ساعت ۲۱:۳۰ تیم‌های سپاهان و نیروی هوایی عراق در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر می‌روند.

دیدار تیم‌های سپاهان و نیروی هوایی عراق

زمان: دوشنبه، ششم آذر، ساعت ۲۱:۳۰

ورزشگاه: آزادی تهران

آخرین رویارویی: نیروی هوایی عراق دو - سپاهان دو

پخش زنده: شبکه ورزش، شبکه اصفهان

ارتش مورایس در حالت آماده‌باش!

در پنجمین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، سپاهان در کلیدی‌ترین جدال خود میزبان نیروی هوایی عراق است؛ دو تیمی که مدعیان اصلی صعود از گروه C بعد از الاتحاد عربستان هستند، در جدالی سخت و نفسگیر رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند و سخت برای کسب نتیجه لازم برای صعود تلاش می‌کنند.

سپاهان که با دو برد ارزشمند مقابل آلمالیق هفت امتیازی و مدعی صعود از گروه شده است برای نزدیک‌تر شدن به صعود نیاز به هر سه امتیاز دیدار خانگی برابر نیروی هوایی دارد. شاگردان مورایس با سه پیروزی متوالی در سه دیدار آخر مقابل آلمالیق ازبکستان، پرسپولیس و استقلال خوزستان در فرم بسیار خوبی قرار گرفته‌اند و با توجه به پایان مصدومیت بازیکنان کلیدی این تیم مثل رضا شکاری، سیاوش یزدانی و شهریار مغانلو، تیم مورایس در بهترین شرایط به مهم‌ترین بازی فصل رسیده است. سپاهان در صورت پیروزی مقابل نیروی هوایی ۱۰ امتیازی می‌شود و با توجه به اختلاف دو امتیازی با الاتحاد و برد محتمل این تیم مقابل آلمالیق در هفته آخر این شانس را دارد تا در صورت پیروزی مقابل الاتحاد حتی به عنوان صدرنشین صعود کند!

در سوی دیگر نیروی هوایی عراق حضور دارد که همچون سپاهان هفت امتیازی است و امید زیادی دارد تا با کسب نتیجه در این دیدار گام بلندی برای صعود از گروه بردارد. نیروی هوایی که در بازی قبل دست به کار بزرگی زد و الاتحاد عربستان را در اربیل شکست داد، اگر از سپاهان حداقل امتیاز را بگیرد امید زیادی خواهد داشت تا در هفته آخر با پیروزی مقابل آلمالیق و امتیاز از دست دادن سپاهان برابر الاتحاد، رتبه دوم گروه را با ۱۱ امتیاز تصاحب کند و به عنوان یکی از سه تیم برتر دوم گروه‌های غرب آسیا راهی مرحله حذفی شود. نیروی هوایی در شرایطی به مصاف سپاهان می‌آید که در لیگ عراق با چهار پیروزی و یک تساوی از پنج بازی نخست لیگ در صدر جدول قرار گرفته است و در فرم مطلوبی قرار دارد.

دیدار رفت دو تیم که در اولین هفته مرحله گروهی برگزار شد نیز دیداری بسیار نزدیک بود. در آن دیدار ابتدا نیروی هوایی از مهمان خود پیش افتاد، اما در ادامه سپاهان با گل‌های دانشگر و قربانی به بازی برگشت و در حالی که بازی می‌رفت تا با پیروزی طلایی‌پوشان به پایان برسد، نیروی هوایی گل تساوی را به ثمر رساند تا آن بازی در خاک عراق برنده نداشته باشد. حال دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که هر دو کیفیت و فرم بهتری نسبت به بازی قبلی پیدا کرده‌اند و بدون شک دیداری جذاب در انتظار لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

سپاهان- نیروی هوایی/ ارتش مورایس در حالت آماده‌​باش!

سپاهان برای صعود چه نتایجی لازم دارد؟

شرایط در جداول پنج‌گانه غرب آسیا به شکلی است که شاید سه امتیاز دیدار با نیروی هوایی هم برای قطعی شدن صعود سپاهان کافی نباشد. پیروزی سپاهان در صورتی صعود این تیم را تا ۹۰ درصد قطعی می‌کند که در بازی هم‌زمان پرسپولیس از النصر عربستان شکست بخورد، در غیر این صورت پرسپولیس در صورت کسب امتیاز از بازی سخت با النصر می‌تواند امیدوار باشد که روز آخر با ۱۱ امتیاز بالاتر از سپاهان صعود کند، البته در صورتی که سپاهان هفته آخر امتیازی از الاتحاد کسب نکند.

در هر صورت شرایط برای صعود تیم‌های دوم گروه‌ها پیچیده است و نمی‌توان از حالا به طور قطعی در مورد نتایج هفته‌های پیش رو پیش‌بینی کرد. آنچه که واضح است این است که سپاهان به هر سه امتیاز خانگی دیدار با نیروی هوایی برای صعود نیاز دارد و تا هفته آخر، هم خطر حذف این تیم می‌تواند وجود داشته باشد و هم شانس صعود به عنوان تیم صدرنشین را دارد!

ترکیب احتمالی:

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور، محمد قربانی، محمد کریمی، محمدجواد حسین‌نژاد، رضا اسدی، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو

نیروی هوایی عراق: محمد حمید فرحان، ابراهیم بایش، علی جاسم، همام طارق، فرانکو آتچو، مصطفی سعدون، سعد عبدالامیر، باکاری اندیایه، حمود مشعان، رسلان حنون و مهند عبدالرحیم

کد خبر 707360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.